رئیس جمهوری اوکراین با تایید تلویحی آغاز عملیات متقابل مورد انتظار ارتش کشورش علیه قوای مهاجم روسیه گفت: «حملات متقابل و عملیات دفاعی در حال انجام است.» هم‌زمان ارتش اوکراین مدعی شد سه روستا را در جنوب شرقی این کشور پس گرفته است.


به گزارش ایسنا، اظهارات ولودیمیر زلنسکی که حاوی هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد وضعیت ضدحملات و مراحل انجام آن نبود، در شرایطی بیان شد که نبردهای نیروهای اوکراینی در جنوب و شرق این کشور تشدید شده و اخباری هم در مورد پیشروی‌های آنها منتشر شده است. 


در همین حال، گزارش شده است که نیروهای اوکراینی در شرق کشور و در نزدیکی باخموت و در جنوب در نزدیکی زاپوریژیا پیشروی کرده و حملات دوربردی را علیه اهداف روسیه انجام داده‌اند. در مقابل، روسیه نیز مدعی است که ضمن وارد آوردن خسارات و تلفاتی سنگین به نیروهای اوکراینی مانع از پیشروی آنها شده است.


اوکراین مدعی است سه روستا را در جنوب شرقی این کشور پس گرفته است و تصاویری از شادمانی نظامیان اوکراینی در روستاهای بلاهوداتنه و نسکوچنه در منطقه دونتسک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. هم‌زمان، وزارت دفاع اوکراین از آزادسازی یک روستای دیگر به نام ماکاریوکا خبر داده است.


این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته عملیات «ناموفقی» برای حمله به مناطق جنوبی دونتسک و زاپوریژیا و نیز شهر شرقی باخموت داشته‌اند. نیروهای مسلح روسیه روز یکشنبه نیز از دفع دو حمله نیروهای اوکراینی در منطقه سولدار-آرتموفسک خبر دادند. 


ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین هم با انتشار بیانیه‌ای در تایید حملات “موفق” در جنوب و شرق کشور اعلام کرد: «نیروهای روسی همچنان متحمل خسارات سنگینی می‌شوند ولی سعی در پنهان کردن آن دارند.»


هم‌زمان اوکراین، روسیه را متهم کرده که یک سد دیگر را در منطقه زاپوریژیا منفجر کرده است.


بنا بر اعلام وزارت دفاع اوکراین، ارتش روسیه یک سد را در نزدیکی روستای نووداریوکا منفجر کرده‌ که منجر به آب‌گرفتگی مناطق اطراف رودخانه موکری یالی شده است.


به گفته والری شرشن، سخنگوی ارتش اوکراین، روسیه برای کند کردن پیشروی نظامیان این کشور سدها را منفجر می‌کند.


به گزارش یورونیوز با تشدید نبردها در منطقه کلیدی زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین که مقام‌های روسی نیز آن را تایید کرده‌اند، گمان می‌رود که نیروهای اوکراینی در تلاش هستند تا با ایجاد شکاف در میان نیروهای روسیه ارتباط آنها را با کریمه قطع کنند.


البته وقوع سیل هفته گذشته در منطقه روند پیشروی نیروهای اوکراینی را در منطقه کند کرده است؛ سیلی که در پی تخریب سد خاکوفکا به وقوع پیوست و ناتو و ارتش روسیه متقابلا یکدیگر را به ایجاد انفجار در سد متهم کردند. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *