تهران – ایرنا – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی تاثیر مهمی در راستای خنثی سازی تحریم‌های برجامی دارد  و موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.


«مهدی طغیانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی در کشور، گفت: طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش تحریم‌ها سرمایه‌گذاری خاصی برای توسعه زیرساخت‌ها انجام نشده است. اهداف برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها محقق نشده لذا برای حل این مشکل بزرگ باید اقدامات جدی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر لزوم سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارد و به همین دلیل، روند اجرایی این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را آغاز کرده است، عنوان کرد: باید شرکت‌های بزرگ خصوصی در حوزه توسعه زیرساخت‌های کشور فعال شوند. نقش شرکت‌های معتبر در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و انرژی اثرگذار است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت‌ها در قالب هلدینگ‌هایی وارد سرمایه گذاری می‌شوند و از محل سود انباشته‌ای که دارند در حوزه های فولاد،  معدن، نفت و غیره سرمایه گذاری کرده و ارزش افزوده مضاعفی را ایجاد می‌کنند. چنین رویکردی در سرمایه گذاری نه تنها سبب اشتغال زایی و بهره وری در کشور می‌شود، بلکه صادرات را هم بهبود می‌بخشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نقش بخش خصوصی در اجرای بزرگ‌ترین طرح توسعه‌ای کشور عنوان کرد: روند اجرایی این پروژه‌ها در حقیقت بیشتر به دست بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت‌های بزرگی خصوصی سرمایه گذاری در این ۴۸ پروژه را بر عهده دارند.


وی با اشاره با افزایش نرخ بیکاری و رشد منفی اقتصاد کشور در سال‌های گذشته اظهار داشت: اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی تاثیر مهمی در راستای خنثی سازی تحریم‌های برجامی دارد  و موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.


طغیانی با بیان اینکه دولت سیزدهم موفق شده است محدودیت‌ها را پشت سرگذاشته و حتی در ماه‌های گذشته به بالاترین سقف فروش نفت برسد گفت: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی نیازمند سرمایه‌گذاری است.متاسفانه طی سال‌های گذشته روند توسعه میادن نفتی و گازی بسیار کُنده بوده است و فقط به میزان حداقل تولید از این میادین بهره‌بردای شده است. توسعه این میادین نیازمند سرمایه‌گذاری است.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *