ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ثبت سفارش ۱۶۲ هزار دانش آموز استان، در سامانه کتب درسی، اظهار کرد: فرایند توزیع کتاب‌های درسی، بین مدارس و دوره‌های مختلف تحصیلی از امروز آغاز شده و از ۱۸ شهریورماه به دست دانش آموزان می‌رسد.


سیدعلیرضا موسوی نژاد، امروز شنبه ۱۱ شهریور به رسانه‌های گروهی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۰ آموزشگاه جدید در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح استان، افتتاح می شود و تعدادی نیز در آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رشد ۳.۱۷ درصدی جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: پیش بینی می شود، با پایان فرایند غربال گری و سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و در سال تحصیلی جدید، قریب ۲۰ هزار کلاس اولی در کلاس‌های درس، به تحصیل، تهذیب و ورزش بپردازند و  در تداوم مسیر تعلیم و تربیت، قدم در خانه دوم خود بگذارند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه در سال نوی تحصیلی ۱۹ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه  استان در ۱۵۱ دبیرستان شبانه روزی مشغول تحصیل می‌شوند، بیان کرد: از این تعداد ۱۱ هزار دانش آموز متقاضی استفاده از خدمات خوابگاهی هستند.


نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در پاسخ به سوال شهروندان، در خصوص کمبود نیروی انسانی و نحوه ساماندهی نیروی انسانی، برای پوشش کامل کلاس‌های درس، تصریح کرد: با جذب ۱۴۰۰ نومعلم از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ماده۲۸، در دو سال اخیر و همچنین استمرار خدمت پیشکسوتان علاقمند به مشارکت، در فرایندتعلیم و تربیت،کلاس درسی بدون معلم نخواهند ماند.


دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از آغاز فرایند مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی دبیری، در آینده نزدیک خبر داد و اذعان کرد: امسال فرایند مصاحبه به شیوه نوین متفاوت با سال‌های گذشته بر گزار شد و در جریان آن متقاضیان، توانمندی های خود را در فرایند یاد دهی و یادگیری به ورطه آزمایش گذاشتند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *