تهران – ایرنا – معاون وزیر دفاع انگلیس گفت که سربازان انگلیس و سازمان پیمان‌ آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید نقش فعالی در درگیری روسیه و اوکراین ایفا کنند.


به گزارش روز جمعه ایرنا از رویترز، جیمز هیپی افزود: سربازان انگلیس و سازمان پیمان‌ آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید حضور فعالی در درگیری روسیه و اوکراین داشته باشند.


وی که در پارلمان انگلیس سخن می‌گفت، افزود: همه باید مخاطرات اشتباه محاسباتی را در نظر بگیریم و بدانیم اگر فردی اشتباهی مرتکب شود، شرایط با سرعت متشنج‌تر خواهد شد و با خطر واقعی روبرو خواهیم شد. 


دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد دیروز (پنجشنبه، ۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری بامداد دیروز و پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.


پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


بر اساس گزارش‌ها درگیری بین نیروهای نظامی روسیه و اوکراین در مناطق مختلف از جمله حوالی شهر کی‌یف ادامه دارد، ولی دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ساعاتی قبل اعلام کرد ولادیمیر پوتین باتوجه به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای گفت‌وگو، هیاتی را برای مذاکره به مینسک اعزام می‌کند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *