ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل چرخه فولادسازی در توسعه اقتصادی استان نقش مؤثری دارد.


جواد اشرفی، امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور در جلسه بررسی روند اجرای پروژه فولاد قاینات که در محل این کارخانه برگزار شد، اظهار کرد: انتظار این است که واحد فولادسازی مجتمع فولاد قاینات هرچه سریعتر به اتمام برسد.


به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این مطالبه کلان استان است که زحماتی که تاکنون کشیده شده در سبد توسعه اقتصادی استان دیده شود، اظهار امیدواری کرد: این طرح مهم اقتصادی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.


معاون استاندار با ذکر این نکته که نگذاریم زمان طلایی در روند اجرای پروژه‌ها از دست برود، تصریح کرد: عملیات اجرایی کارخانه فولاد قاینات در گذشته آغاز شده اما در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است. 


اشرفی بیان کرد: انتظار ما این است که با بررسی مشکلات موجود، واحد فولاد سازی مجتمع فولاد قاینات هرچه سریعتر به سرانجام برسد چرا که در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی نقش مؤثری دارد. 


وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهمی که در مجتمع فولاد قاینات اجرا می‌شود، اظهار کرد: چندین طرح‌ ارزشمند و مهم در این مجتمع در دست اجراست که در صورت تکمیل باعث تحول در این مجموعه خواهد شد.


محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیات عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران نیز روز گذشته با حضور در مجتمع فولاد قاینات از بخش‌های بریکت سازی، واحد احیای مستقیم و روند پیشرفت واحد فولادسازی بازدید کرد و گفت: واحد فولادسازی طرح فولاد قاینات (خراسان جنوبی) اکنون به پیشرفت ۸۷ درصدی رسیده است.


وی افزود: اجرا و راه‌اندازی مجتمع فولاد قاینات در یکی از استان‌های محروم کشور، به دلیل نقش مهم آن در تغییر سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه، مایه خرسندی است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحد فولادسازی طرح فولاد قاینات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش به پیشرفت قابل توجهی رسیده و از بسیاری نقاط بحرانی عبور کرده لذا این طرح در سطح کشور با توجه به اضافه شدن این میزان محصول به تولید موجود، قابل توجه بوده و برای توسعه استان و کشور حائز اهمیت است. خوشبختانه، برنامه افزایش ظرفیت این واحد به یک میلیون تن در دستور کار است.


موثقی‌نیا با اشاره به اشتغال پس از راه اندازی واحد فولادسازی مجتمع فولاد قاینات تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود و این افزایش اشتغال در شرایط موجود بسیار مهم است.


وی گفت: از جمله مزیت‌های طرح فولاد قاینات، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد نسبت به واحدهای فولادی مشابه است که این اقدام می‌تواند برای سایر شرکت‌های فولادی الگو باشد.


رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار برنامه‌ریزی مسئولان برای کاهش آلایندگی این طرح شد و افزود: اختصاص هزینه برای موضوع زیست محیطی قابل پذیرش است و رضایت جامعه را به دنبال دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربازسازی پوستلینک مطالب دیگرآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *