تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد نشست امروز این کمیسیون با سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: گزارش ارائه شده نکات مثبتی داشت مذاکرات در چارچوب و مسیر مشخص انجام شده است.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، محمود عباس زاده مشکینی در خصوص جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی و یکی از اعضای فنی تیم مذاکره کننده هسته ای برگزار شد و وی توضیحاتی از روند فنی مذاکرات و مسائل مرتبط با عملکرد سازمان انرژی اتمی در چارچوب مذاکرات وین ارائه کردند.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: مذاکرات در چارچوب و مسیر روشن انجام شده  است و خوشبختانه گزارش  ارائه شده نکات مثبتی داشت و قرار شد موارد ارائه شده توسط کمیته هسته‌ای کمیسیون بررسی شود.


عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: بخشی از مذاکرات مرتبط به مسائل سیاسی است و شنبه هفته آینده موضوعات سیاسی این دور از مذاکرات در جلسه‌ای با مذاکره کنندگان هسته‌ای و با حضور علی باقری بررسی می شود.


وی  افزود: در بخش دیگری از جلسه امروز بهروز کمالوندی گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی به ویژه یک سال اخیر در حوزه بکارگیری فناوری‌های نوین ارائه کردند و بر اساس توضیحات وی سازمان انرژی اتمی آماده است به زودی از حدود ۱۰۰ دستاورد جدید در حوزه های انرژی، تحقیق و توسعه، سوخت و کاربرد پرتوها به ویژه در حوزه درمانی و سلامت رونمایی کند که کمتر کشوری توانسته به آن دست پیدا کند و این دستاوردها نیز به زودی به مردم ارائه می شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *