ایسنا/اصفهان فرماندار سمیرم گفت: مبارزه با ملخ مراکشی که مراتع شهرستان را مورد هجوم قرار داده‌اند، ادامه دارد و از فردا سم‌پاشی به شکل گسترده‌تر انجام می‌شود.


اصغر هدایت در گفت‌وگو با ایسنا درباره هجوم آفت ملخ به شهرستان سمیرم، اظهار کرد: روز گذشته جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کرد که مراتع جنوب سمیرم مورد هجوم ملخ مراکشی و در حجم بالا قرار گرفته است که بلافاصله مبارزه با این آفت آغاز و سم پاشی انجام شد. تمام تلاش اداره جهاد کشاورزی سمیرم این است که این ملخ‌ها وارد مزارع نشوند.


وی افزود: با همکاری چند اداره مرتبط و کمک استان‌، سَم مورد نیاز تهیه و از دیروز مبارزه با این آفت آغاز شد. چون هجوم ملخ‌ها وسیع است از امکانات استانی نیز استفاده می‌شود و مبارزه با جدیت بیشتری در حال انجام است.


فرماندار سمیرم تصریح کرد: انتظار داریم استان چهارمحال و بختیاری هم به میدان بیاید، چراکه ملخ‌های مراکشی از مراتع استان چهارمحال وارد مراتع سمیرم شدند. 


هدایت با بیان اینکه هنوز هجوم ملخ‌ها مهار نشده است، گفت: اوج مبارزه با این آفت از فردا سه‌شنبه آغاز می‌شود که امیدواریم مانع از ورود ملخ‌ها به مزارع شویم‌، هرچند که به مراتع هم آسیب زده می‌شود. هجوم ملخ به مزارع، کِشت‌های دیم و گندم و جو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 


وی افزود: از دیروز به زنبورداران و دامداران اعلام کردیم که کلونی‌ها و دام‌های خود را از مزارع خارج کنند تا از سم پاشی در امان باشند که این مهم رقم خورد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *