تهران – ایرنا – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهاجرت از مناطق حاشیه‌ای به شهرها را یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها باید به سمت مبدا مهاجرت سوق یابد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقا محمدی در نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور، موضوع فقر است که به سهم خود زمینه‌ساز بروز سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


وی ادامه داد: توانمندسازی محلات کشور با استفاده از مکانیسم‌هایی نظیر تقویت کسب و کار خرد، می‌تواند سهم موثری در کاهش سایر مولفه‌های آسیب اجتماعی در محلات و مناطق حاشیه‌ای کشور ایفا کند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کنترل روند مهاجرت را یکی از رویکردهای پایدار در مدیریت چالش فقر در محلات و مناطق حاشیه نشین کلان شهرها دانست و اضافه کرد: مهاجرت به شهرها که مقصد اصلی مهاجران مناطق حاشیه‌ای است به نوبه خود باعث افزایش معضل فقر می‌شود.


آقا محمدی اظهار کرد: برای این امر باید سرمایه‌گذاری‌ها در کشور به سمت مبدا مهاجرت‌ها سوق یابد تا فرایند مهاجرت و تقویت چرخه فقر در حاشیه شهرهای بزرگ تسهیل نشود.


وی بر توانمندسازی خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: با رصد، شناسایی دقیق و خروج از چرخه مددجویی آنهایی که توانمند شده‌اند، به خانواده‌هایی که نیازمند حمایت‌های واقعی هستند؛ کمک شود.


تعریف کد شغلی برای همه اقشار جامعه از دیگر محورهای مورد اشاره این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که اظهار کرد: متولی این مساله، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما باید حرفه و حیطه فعالیت همه افراد جامعه مشخص شود و برای افرادی که واقعا نیازمند حمایت هستند؛ کمک‌های لازم انجام شود.


آقامحمدی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که معضل فقر با تشکیلات‌سازی برطرف شدنی نیست و در گام نخست، نیازمند تخصیص اصولی منابع و مهم‌تر از همه، ایجاد انگیزه و رغبت شغلی و فعالیت و زمینه‌سازی آن متناسب با اقلیم جغرافیایی هستیم.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *