ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید و اگر دنبال کمالات معنوی، رضوان الهی و قرب خداوند متعال هستید در مکتب حسین(ع) زانو بزنید، این مکتب سعادت دنیا و آخرت را به انسان می‌بخشد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امشب ۵ مردادماه، در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در روایت داریم وقتی چشم امام سجاد(ع) به جناب عبیدالله ابن عباس ابن علی افتاد، پسر قمر بنی‌هاشم، صورت مبارک حضرت را اشک فراگرفت و فرمود حضرت عباس(ع) نزد خداوند تبارک و تعالی مقام و منزلتی دارد که جمیع شهدا در روز قیامت به حال او و منزلت و مقام او غبطه می‌خورند.


وی افزود: جمیع شهدا از هابیل گرفته تا شهدایی که در رکاب امام زمان(عج) شهید می‌شوند به مقام حضرت غبطه می‌خورند. این چه مقام، چه عظمت و چه منصبی است؟ از کجا قمر بنی هاشم(ع) به این مقام و منزلت رسیده است؟


مروی گفت: در روایات داریم روز قیامت، در آن لحظات بسیار سخت و شدید پیامبر اسلام(ص) نگران حال امت خود است، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) محضر حضرت فاطمه(س) می‌آیند و می‌فرمایند زهرا جان آیا برای این لحظه چیزی داری؟ آیا برای شفاعت امروز چیزی ذخیره کرده‌ای که به خداوند عرضه بداری و برای امت من شفاعت بگیری؟ حضرت زهرا(س) می‌فرمایند یک چیز بسیار گرانبها را برای امروز و این لحظه ذخیره کردم و آن دستان قطع شده عباس(ع) است. این‎ها را برای امروز ذخیره کردم تا به برکت این دست‌ها از خداوند برای امت پیامبر اسلام(ص) شفاعت بگیرم.


تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دو دست بریده عباس(ع) چه مقامی دارد؟ این مقام علمدار حسین(ع) است. مقام حسین(ع) چیست؟ مقام عباس(ع) که علمدار حسین(ع) است  برای ما انسان‌های معمولی و عادی قابل وصف، درک و فهم نیست، امام حسین(ع) دیگر کیست و چه مقامی دارد؟


وی اضافه کرد: عباس(ع) از کجا به این مقام رسید؟ در مکتب و مدرسه حسین(ع). اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید و اگر دنبال کمالات معنوی، رضوان الهی و قرب خداوند متعال هستید در مکتب حسین(ع) زانو بزنید، این مکتب سعادت دنیا و آخرت را به انسان می‌بخشد. حسین(ع) سفینه و کشتی نجات است، نجات از جهنم، ظلمت، گمراهی، معصیت، دوری از خداوند متعال و وسوسه‌های گمراه‌کننده شیطان.


مروی بیان کرد: در کشتی حسین(ع) بنشینید و بیاموزید تا به مقامی برسید که دیگر انسان‌ها به مقام و منزلت شما غبطه بخورند. مکتب حسین(ع) چنین مکتبی است. خود امام حسین(ع) فرموند من برای شما اسوه و الگو هستم، اگر راه سعادت، خوشبختی، قرب الهی و راه بندگی را طلب می‌کنید من حسین(ع) را الگوی خود قرار دهید. مکتب حسین(ع) مکتب عجیبی بوده و  راه برای همه باز است.


تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کدام مکتبی اینگونه انسان را تربیت می‌کند، عنوان کرد: امام حسین(ع) به سائلی که به سراغشان آمده بود پاداش داد با این عنوان که سراغ ما آمدی، مسیر درست را انتخاب کردی و به راه صحیح پیوستی که این پاداش دارد. پاداش بزرگی نیز به حر داد. حر قبل از توبه بزرگ‌ترین جفا و ظلم را در حق اباعبدالله(ع) انجام داد، راه را بر امام حسین(ع) بست و قضیه را به اینجا کشاند اما وقتی حر توبه می‌کند، امام حسین(ع) نه تنها توبه او را می‌پذیرد که خودش پاداش بزرگی است، بلکه علاوه بر این پاداش بزرگ‌تری می‌دهد و او را در جمع اصحاب، یاران و شهدای کربلا می‌پذیرد. این چه اقیانوس رحمتی است؟


قرآن انسان و خلیفه‌الله تربیت می‌کند


وی خاطرنشان کرد: برای این امام گریه نکنیم برای چه کسی گریه کنیم؟ زبان ما از توصیف امام حسین(ع) و مقام و منزلت ایشان الکن است. امام حسین(ع) تربیت‌شده قرآن بوده و قرآن ناطق و حقیقت قرآن است. در عصر عاشورا به ظاهر خیمه‌ها را آتش زدند اما در واقع این آتش به حقیقت قرآن افتاد و قرآن را آتش زدند. امروز نیز یزیدیان زمان قرآن را آتش می‌زنند، زیرا قرآن حسین(ع) تربیت می‌کند، انسان و خلیفه‌الله تربیت می‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرننه ما یا ننه بورکینافاسو مسئله این است

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *