توشیبا پیشنهاد خرید دو تریلیون ین (۱۴ میلیارد دلار) دریافت کرد که این شرکت الکترونیکی و انرژی ژاپنی گرفتار تبعات رسوایی را خصوصی خواهد کرد.


به گزارش ایسنا، صندوق متعلق به گروهی از بانک‌ها و شرکت‌های ژاپنی به نام “ژاپن اینداستریال پارتنرز”، این پیشنهاد خرید را مطرح کرده‌اند و قیمت پیشنهادی بر اساس قیمت ۴۶۲۰ ین (۳۲ دلار) هر سهم این شرکت است.


آکیهیرو واتانابی، رئیس توشیبا، از سهامداران خواست از این پیشنهاد حمایت کنند و اعلام کرد این تنها گزینه برای این است که توشیبا به قدرت سابق خود برگردد.


توشیبا برای سه ماهه آوریل تا ژوئن، ضرر ۲۵ میلیارد ین (۱۷۶ میلیون دلار) را از فروش ۷۰۴ میلیارد ین (پنج میلیارد ین) گزارش کرد. فروش این شرکت حدود پنج درصد نسبت به سه ماهه پیش از آن، کاهش داشت.


توشیبا با اشاره به ابهامات در کسب و کار تراشه رایانه خود، پیش بینی از سود کل سال خود ارائه نکرد.


اگر این پیشنهاد خرید موفق شود، گام بزرگی در تلاش چند ساله این شرکت برای رونق گرفتن است و اجازه می‌دهد از بازار سهام ژاپن خارج شود.


حداقل دو سوم از سهامداران توشیبا باید سهام خود را عرضه کنند تا این پیشنهاد خرید، موفقیت آمیز باشد. سرمایه‌گذاران کنشگر خارجی، تعداد قابل توجهی از سهام توشیبا را در اختیار دارند و برخی از آنها نسبت به این پیشنهاد، ابراز نارضایتی کرده‌اند.


هیات مدیره توشیبا این قرارداد را در مارس پذیرفت. ارزش سهام توشیبا روز دوشنبه در ۴۵۸۴ ین (۳۲ دلار) بسته شد.


این خرید، توشیبا را در اتحاد با شرکای ژاپنی نگه می‌دارد. گروه “ژاپن اینداستریال پارتنرز” در سال ۲۰۰۲ برای ساختاربندی مجدد شرکت‌های ژاپنی تاسیس شد و در برندهای ژاپنی دیگر مانند سونی، هیتاچی و المپوس سرمایه‌گذاری کرده است.


توشیبا که یک تولیدکننده بزرگ در صنعت هسته‌ای ژاپن است، در مارس سال ۲۰۲۲ از سونامی که باعث از کار افتادن سه راکتور در فوکوشیما واقع در شمال شرقی ژاپن شد، آسیب دید. توشیبا در برچیدن نیروگاه هسته‌ای دای‌ایچی فوکوشیما که انتظار می‌رود چند دهه به طول بینجامد، مشارکت دارد.


شرکت “وستینگ هاوس” که بازوی هسته‌ای آمریکایی توشیبا است، پس از سال‌ها ضرردهی و در پی افزایش هزینه‌های ایمنی، در سال ۲۰۱۷ اعلام ورشکستگی کرد.


برند توشیبا که زمانی برای دستگاه‌های خانگی، لپ‌تاپ‌ها، باتری‌ها و تراشه‌های رایانه‌ای شناخته شده بود، هدف سهامداران کنشگر خارجی قرار گرفت.


رسوایی حسابداری در سال ۲۰۱۵ که شامل دستکاری چند ساله حساب‌ها بود، شهرت این شرکت را مخدوش کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *