ایسنا/البرز رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در نشستی که با رئیس دانشگاه دولتی ازبکستان در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی در کرج برگزار شد، گفت: برای نقش آفرینی بیشتر در سطح بین المللی به دنبال گسترش فعالیت‌ها در کشورهای جهان اسلام و کشورهای همسایه هستیم.


به گزارش ایسنا، سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی روز شنبه، ۱۶ دی ماه گفت: دانشگاه کشاورزی تاشکند از کشور ازبکستان از نظر کشاورزی بزرگترین دانشگاه کشاورزی در آسیای میانه است.


 وی افزود: این دانشگاه در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت و از نظر رتبه‌بندی جهانی در  جایگاه خوبی قرار دارد.


وی اشاره کرد: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان دانشگاه مادر در کشور و پیشرو در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به دنبال گسترش فعالیت در کشورهای جهان اسلام، کشورهای همسایه و در سطح بین‌المللی فعالیت است، چرا که نقش آفرینی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی بیشتر شود.


موسوی بیان کرد: در همین راستا قرار شد توافق‌هایی در زمینه‌های تحقیقات مشترک، دوره‌های آموزشی مشترک، تربیت دانشجویان، تبادل استاد و مدرک مشترک  داشته باشیم که از سال آینده اجرایی می‌کنیم.


دکتر اسلاموف صاحب جان یاخچی بیکویچ، رئیس دانشگاه دولتی تاشکند هم در این نشست اظهار کرد: به خاطر قدمت بالای تاریخی که ایران دارد ما خیلی مایلیم در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی بیشترین استفاده را از این کشور بگیریم و مسیر پیشرفت و همکاری را باز کنیم و در زمینه‌های کشاورزی و مسائل مرتبط گسترش دهیم.


 وی گفت: مدتی قبل رئیس جمهور ما به کشور ایران سفر کرد و تفاهم نامه‌هایی را پیرو موضوعات مشابه و همکاری با این دانشگاه در دستور کار قرار داده است و ما خیلی خوشبین هستیم که همکاری را با ایران داشته باشیم.


دکتر اسلامف در ادامه افزود: الان هم این را جامعه عمل پوشاندیم و با حضور در این دانشکدگان به برای امضای توافق نامه در ایران هستیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *