ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.


عطا حسن‌پور امروز، ۲۷ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک اختصاص یافت.


وی تصریح کرد: کمتر از ۶۰ روز تا ارسال پرونده به یونسکو، فرصت هست و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: بی شک در این مسیر، مشکلات و موانع متعددی بر سر راه قرار دارد که برای رفع آن‌ها، همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهردار خرم‌آباد، کارشناسان و همراهی همکاران و اساتید این حوزه هستیم.


حسن‌پور همچنین به پیگیری‌های ویژه رئیس‌جمهور در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و افزود: تملک ۱۲ باب مغازه به منظور آزادسازی بخش شمالی عرصه قلعه فلک‌الافلاک نیز سال‌جاری در همین راستا انجام شده است.


وی اضافه کرد: تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک الافلاک در حال حاضر به‌صورت شبانه‌روزی در حال آماده شدن است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *