رشته پزشکی ملیله‌ای وسیع و پیچیده است که با تخصص‌های مختلف بافته می‌شود که هر کدام به جنبه‌های خاصی از سلامت و تندرستی اختصاص دارد. از مراقبت ظریف از نوزادان گرفته تا مطالعه پیچیده قلب انسان، متخصصان پزشکی نقش اساسی در تضمین مراقبت‌های بهداشتی جامع ایفا می‌کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از سایت دکتر نکست، دکترنکست با متخصصین برجسته‌ای در همه تخصص‌ها همکاری داشته و امکانات ویژه‌ای را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق پرتال مختص به هر پزشک از اطلاعات پزشک مورد نظر مطلع شده و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت آنلاین اقدام کنید. در ادامه مختصری به فعالیت‌های “https://drnext.ir/search”>برترین تخصص‌های دکترنکست می‌پردازیم.


متخصص، زنان، زایمان و نازایی


تخصص زنان زنان، سنگ بنای مراقبت‌های بهداشتی زنان، شامل مطالعه و مدیریت سیستم تولید مثل زنان است. متخصصان زنان یا از دوران نوجوانی تا دوران یائسگی و پس از آن نقش اساسی در سلامت زنان دارند. او به مسائل بی‌شماری از جمله بهداشت باروری، مراقبت‌های دوران بارداری، تنظیم خانواده و تشخیص و درمان بیماری‌های زنان و زایمان می‌پردازد. همچنین بسیاری از مشکلات ناشی از اختلالات و تغییرات هورمونی در دختران نوجوان و زنان، با بررسی‌ها و درمان متخصص زنان صورت می‌گیرد.


طی دوران بارداری، متخصصان زنان و زایمان مراقبت‌های ضروری قبل از زایمان را در دوران بارداری انجام داده و سلامت مادر و جنین در حال رشد را زیر نظر دارند. معاینات منظم، سونوگرافی و راهنمایی در مورد تغذیه اجزای جدایی ناپذیر مراقبت‌های دوران بارداری هستند. متخصصان زنان همچنین بیماری‌های مختلفی مانند اختلالات قاعدگی، درد لگن و عفونت‌ها را تشخیص داده و درمان می‌کنند. آن‌ها همچنین نقش مهمی در تشخیص زودهنگام سرطان‌های زنان از طریق غربالگری‌هایی مانند پاپ اسمیر و ماموگرافی دارند.


متخصص اطفال


اطفال شاخه‌ای از پزشکی است که به سلامت و تندرستی نوزادان، کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. متخصصان اطفال متخصصانی هستند که از بدو تولد تا سال‌ها بعد، زندگی کودک را تحت مراقبت قرار می‌دهند. تخصص اطفال فراتر از درمان بیماری‌ها بوده و مراقبت‌های پیشگیرانه و ارزیابی‌های رشدی را نیز در بر میگیرد. متخصص اطفال معاینات منظم کودک را انجام داده و رشد و تکامل او  را تحت نظر دارد. از میان بیماری‌های دوران کودکی، از سرماخوردگی معمولی گرفته تا شرایط پیچیده‌تر، پزشکان اطفال طیفی از بیماری‌های دوران کودکی را تشخیص داده و درمان می‌کنند.


با برترین تخصص های دکترنکست آشنا شوید


پزشک متخصص غدد


متخصصان غدد در سیستم غدد درون‌ریز تخصص داشته که شامل غده‌هایی است که هورمون‌های تنظیم کننده متابولیسم، رشد و عملکردهای فیزیولوژیکی مختلف را تولید می‌کنند. شرایط مربوط به عدم تعادل هورمونی در حوزه غدد درون‌ریز است. از جمله فعالیت‌های این متخصص مدیریت دیابت. متخصصان غدد نقش مهمی در مدیریت دیابت دارند، وضعیتی که با عملکرد نامناسب انسولین مشخص می‌شود. آن‌ها به بیماران کمک کرده تا برنامه‌های درمانی را طی کرده و بر اصلاح شیوه زندگی و در صورت نیاز مصرف دارو تأکید دارند. همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات این متخصص بیماری‌های غددی مانند کم‌کاری تیروئید و پرکاری تیروئید است. این بیماری‌ها نیز در حوزه غدد درون‌ریز هستند. متخصص غدد این اختلالات را تشخیص داده و مدیریت می‌کنند و تعادل هورمونی مناسب را تضمین می‌کنند.


متخصص قلب و عروق


تخصص قلب، مطالعه قلب و سیستم گردش خون، برای سلامت قلب و عروق را شامل می‌شود. متخصصان قلب در پیشگیری، تشخیص و درمان شرایطی که بر قلب و عروق خونی تأثیر می‌گذارد تخصص دارند. این متخصصان قلب بر پیشگیری از بیماری قلبی از طریق اصلاح شیوه زندگی، مدیریت عوامل خطر و تشخیص زودهنگام مشکلات قلبی عروقی تمرکز می‌کنند. کاردیولوژی مداخله‌ای یکی از فوق‌تخصص‌های رشته قلب است. در موارد بیماری قلبی، متخصصان قلب ممکن است مداخلاتی مانند آنژیوپلاستی یا استنت‌گذاری را برای بازگرداندن جریان خون به قلب انجام دهند.


متخصص ارتوپدی


متخصصان ارتوپدی با سیستم اسکلتی – عضلانی که شامل استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها است، سروکار دارند. آن‌ها طیف گسترده‌ای از شرایط، از شکستگی تا اختلالات اسکلتی – عضلانی مزمن را بررسی می‌کنند. یکی از اقدامات تخصصی ارتوپدی تعویض مفصل است. جراحان ارتوپد جراحی‌های تعویض مفصل مانند تعویض مفصل ران و زانو را برای کاهش درد و بهبود تحرک در افراد مبتلا به انحطاط شدید مفصل انجام می‌دهند. متخصصان ارتوپدی در پزشکی ورزشی بر پیشگیری و درمان آسیب‌های مربوط به فعالیت بدنی نیز تمرکز می‌کنند. آن‌ها برای بهینه سازی عملکرد و تسهیل بهبودی با ورزشکاران می‌کنند.


متخصص پوست

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *