ایسنا/فارس با رأی اعضای شورای شهر شیراز اجرای آزمایشی دستور العمل اجرایی قرارگاه مشترک محرومیت‌زدایی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.


یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، ۲۸ آبان با حضور ۱۲ عضو شورا برگزار شد که ایراد فرمانداری شیراز به آیین‌نامه ایجاد حساب ذخیره پیشرفت شهر مورد بررسی گرفت و با رای شوراییان به شهرداری شیراز اجازه داده شد پس از اقدام به ایجاد حساب ذخیره پیشرفت شهر در قالب آیین‌نامه تایید شده به صورت آزمایشی آن را در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ اجرا کند. همچنین تا قبل از زمان تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ گزارش اقدامات خود را در این خصوص به صورت مکتوب به شورا ارائه دهد.


دستورالعمل اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی یکی دیگر از موضوعاتی بود که در دستور کار بررسی صحن علنی قرار گرفت که با رأی اعضای شورای شهر شیراز اجرای آزمایشی دستور العمل اجرایی قرارگاه مشترک محرومیت‌زدایی در قالب ۱۰ ماده و سه تبصره تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی موضوع این مصوبه مکلفند گزارش بودجه تخصیصی خود را به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کنند.


دیگر دستور کار امروز صحن علنی شورای شهر، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا مبنی بر ارائه لایحه در خصوص دستورالعمل چگونگی ایمن‌سازی ترافیکی محدوده عملیات اجرایی بود که پس از رأی‌گیری، شهرداری شیراز مکلف شد حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به ارائه لایحه‌ای با موضوع دستورالعمل چگونگی ایمن‌سازی ترافیکی محدوده ساخت و سازها، عملیات عمرانی و اجرایی که موجب تغییر مسیر تردد خودروها و عابران پیاده در سطح معابر می‌شود به تفکیک پروژه‌های با ابعاد وسیع و غیر آن به همراه تعیین متولی، حدود صلاحیت و شرح خدمات مشخص هر بخش شامل طراحی، نظارت، اجرا، بازرسی و ممیزی ایمنی و آموزش و …  اقدام کند.


طرح شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) پایتخت قرآن کشور نیز به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که با رای مثبت منتخبان مردم شیراز،  شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به اجرای طرح شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) از محل ردیف بودجه مرتبط اقدام کند. همچنین هزینه تربیت حافظان اجزاء قرآن و هزینه تربیت حافظان کل قرآن کریم به‌صورت ۷۰ درصد از طرف شهرداری و ۳۰ درصد به‌صورت شهریه از متقاضیان اخذ شود.


مساعدت به مسجد فضیلت شیراز نیز مورد بررسی قرار گرفت که با رأی شوراییان، شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به مساعدت به مبلغ ۳ میلیارد ریال جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی به مسجد فضیلت واقع در بلوار فضیلت از محل ردیف بودجه مرتبط اقدام کند.


لایحه مساعدت به هیأت کشتی فارس برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات جهانی در صربستان یکی دیگر از موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به مساعدت مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ یک میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به هیأت کشتی شیراز با توجه به برگزار شدن اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات صربستان از محل ردیف اعتباری کمک به نهادهای بخش عمومی بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس ضوابط و مقررات قانونی اقدام کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *