ایسنا/لرستان معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید از کشاورزان خرده‌پا حمایت کنیم چون این قشر در تولید و امنیت غذایی نقش اساسی دارند.


علیرضا مهاجر امروز، ۲۴ آبان‌ماه در نشست مشترک با سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: لرستان یکی از استان‌های با ظرفیت‌های مناسب در حوزه کشاورزی و دامپروری در سطح کشور است که خوشبختانه در ۲ سال اخیر علی‌رغم خشکسالی متوالی که داشتیم تولید در لرستان بسیار چشم‌گیر بوده که این نشان از مدیریت منسجم و تلاش‌های مستمر کشاورزان وهمکاران در لرستان است.


وی تصریح کرد یکی از موفقیت‌های خوب در بخش کشاورزی لرستان انتقال دانش و تکنولوژی به مزارع است که با ترویج و توسعه ماشین‌آلات در اراضی می‌توان شاهد افزایش تولید و کشاورزی دانش‌بنیاد باشیم.


معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه جهش تولید در دیمزارها در لرستان درحال توسعه است، افزود: از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیمزارها است که با توسعه آن در سراسر کشور باعث بهره‌وری بیشتر تولید و امنیت غذایی می‌شود که در این زمینه لرستان عملکرد مؤثری داشته و امیدواریم با برنامه‌های مستمر و منسجم شاهد توسعه بیشتر این طرح در لرستان باشیم.


مهاجر خاطرنشان کرد: در سراسر کشور حدود ۵ میلیون ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم که شامل گندم، جو، دانه روغنی کاملینا، آفتاب‌گردان، گلرنگ، گلزا و حبوبات در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار داده‌ایم که امیدواریم در لرستان در سال زراعی امسال که میزان ۳۷۰ هزار هکتار سطح تعهدات استان است؛ با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که در لرستان وجود دارد شاهد عملکرد مناسب  و موثری در این زمینه باشیم.


وی به نقش کشاورزان خرده‌پا در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: باید از کشاورزان خرده‌پا حمایت کنیم چون این قشر در تولید و امنیت غذایی نقش اساسی دارند و باید در ارائه خدمات نسبت به آن‌ها بی‌توجه نباشیم.


معاون جهاد کشاورزی تصریح کرد: همه ما باید به سمت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی حرکت کنیم تا بتوانیم از کوچک شدن اراضی جلوگیری و بهروری را بیشتر کنیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *