تهران- ایرنا-  یک رسانه لبنانی امروز سه شنبه گزارش داد که کارها و اقدامات لازم در لبنان درخصوص پرونده واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران تکمیل شده و هیات لبنانی در انتظار سفر به تهران برای گفت وگو در این باره است.


به گزارش ایرنا، پایگاه خبری النشره براساس اطلاعات خود نوشت که وزارت انرژی لبنان پرونده دریافت سوخت رایگان از ایران را تکمیل کرده و در انتظار فراهم شدن مقدمات سفر به تهران است و فضای حاکم مثبت است.


این منابع افزودند: “ولید فیاض” وزیر انرژی در دولت موقت لبنان پیگیری و امور پشتیبانی مربوطه و نشستهای لازم را درخصوص پرونده واردات سوخت انجام داد و در انتظار ترتیبات و هماهنگی‌های رسمی با “مجتبی امانی” سفیر ایران در لبنان برای سفر به تهران است.  


النشره همچنین به نقل از منابع ذیربط در پرونده واردات سوخت از ایران نوشت: روند امور مربوط به پرونده تامین سوخت از ایران مثبت است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


این منابع در همین زمینه به “نقش هیات اعزامی جنبش امل به ایران و دیدار آن با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران” اشاره کرده و گفتند که امیر عبداللهیان بیش از یک ساعت و نیم وقت به این هیات اختصاص و مسائل مختلفی بویژه پرونده تامین سوخت را مورد بحث و بررسی قرار داد.


وزیر انرژی لبنان شنبه هفته جاری پس از دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت که کشورش از هبه ایران برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای برق لبنان که با ابتکارعمل پیشنهادی دبیرکل حزب‌الله مطرح شد، استقبال می‌کند.


ولید فیاض در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت اظهار داشت: این هبه، مانند همه هبه‌های کشورهای برادر و دوست، مورد استقبال قرار می‌گیرد. این هبه به ابتکارعمل سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و پس از پیشنهاد جبران باسیل نماینده مجلس و رهبر جریان آزاد ملی لبنان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد و سپس شخص نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور، این ابتکارعمل را برعهده گرفت، لذا با نبیه بری رئیس پارلمان دیدار کرد و تلفنی با معاون رئیس جمهور ایران ارتباط برقرار کرد و در نتیجه، به اتفاق آرا در عرصه سیاسی و ملی از این طرح استقبال شد. 


وی گفت: این ابتکارعمل از اهمیت راهبردی برخوردار است؛ چراکه نقطه شروعی برای اجرای طرح برق است که توسط این وزارتخانه تدوین شده و شامل افزایش ساعات تغذیه برق می‌شود و به تصویب هیئت وزیران رسیده است.


مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز گفت که دولت ایران آماده است تا نه تنها در زمینه تامین سوخت، بلکه در تمامی امور مربوط به بخش انرژی به ویژه ساخت واحدهای تولیدی در میان مدت به لبنان کمک کند.


وی همچنین گفت که این هبه برای خدمت رسانی به ملت لبنان اختصاص داده می‌شود.


مجتبی امانی همچنین ابراز امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای همکاری میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها باشد.


پیشتر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی سوم مرداد از آمادگی برای وارد کردن سوخت از ایران به شرط موافقت دولت لبنان خبر داده بود.


در همین راستا، «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان به شبکه «المیادین» گفت، در نتیجه این هبه، هیچ تحریم یا مجازاتی برای لبنان در کار نخواهد بود.


 روزنامه الجمهوریه لبنان پیش از این نوشت که نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان وزیر انرژی کشورش را مکلف به تشکیل هیأتی فنی کرده است تا به زودی عازم تهران شود و این موضوع را با مقامات ایران مورد بررسی قرار دهد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما