تهران- ایرنا- کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا توافق کردند که ابتدا جنگی علیه حزب‌الله به راه بیاندازند و قدم بعدی ایران باشد، گفت: آمریکا می‌دانست که اگر به ایران حمله کند، یکی از پیامدهای آن حمله سریع از سوی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی خواهد بود.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا،  مسعود اسدالهی در برنامه تلویزیونی جهان آرا، با اشاره به پیشینه حملات و جنگ‌افروزی آمریکا گفت: کشور آمریکا پس از انجام بازرسی‌های گسترده و تحریم‌های شدید عراق، زمانی که به اطمینان رسید صدام حسین هیچ‌گونه سلاح شیمیایی و ارتباطی با القاعده ندارد، حمله به این کشور را آغاز و عراق را اشغال کرد.


این کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: زمانی که قدرت بازدارندگی از بین برود، این نتیجه در اختیار دیگران قرار می گیرد که قدرت از دست رفته و دستخوش تغییرات می شوند.


اسدالهی گفت: آمریکا می‌دانست که اگر به ایران حمله کند، یکی از پیامدهای آن حمله سریع از سوی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ بنابراین اسرائیل و آمریکا توافق کردند که ابتدا جنگی علیه حزب‌الله به راه بیاندازند و به خیال خود این نیرو را نابود کنند و قدم بعدی، ایران باشد که در این راه هم با شکست مواجه شد.


وی در ادامه به نقش شهید حسن شاطری به عنوان یکی از سربازان بدون مرز انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: کیفیت بازسازی جاده‌های لبنان توسط شهید شاطری به قدری بالا بود که لبنانی‌ها شگفت‌زده شدند، به بیان دیگر او برند مهندسی ایران را در این کشور به نمایش گذاشت.


اسداللهی خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های ایران برای بازسازی لبنان بعد از نبرد ۳۳ روزه حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده که در مقابل کمک‌های برخی کشورها کمتر از ۱۰ درصد بوده است. در ضمن ایران تنها کشوری بود که نیروی مهندسی به لبنان برد.


این کارشناس ارشد مسائل منطقه ادامه داد: حلقه اولیه دفاع از حرم و ایجاد پایگاه اساسی مقاومت در سوریه به ویژه در منطقه سیده زینب، توسط شهید حسن شاطری به وجود آمد و او را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین مدافعان حرم نامید.


وی  تصریح کرد: شهید شاطری هسته اولیه دفاع وطنی و ایجاد پایگاه اسلامی مقاومت را با استفاده از نیروهای داوطلب در سوریه به وجود آورد و توانست با جمع آوری سربازان و ایجاد نشاط در بین آنها و خانواده هایشان خطر سقوط منطقه سیده زینب را از بین ببرد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *