ایسنا/گیلان یک نویسنده و کارگردان گفت: تئاتر باید زبان جامعه باشد و وقتی مردم نمی‌توانند یکسری از مسائل را بیان کنند، هنر باید به میدان بیاید و با هوشیاری و هوشمندی حرفش را بزند.


محمد پورجعفری امروز، ۲۴ مهر در نشست خبری رونمایی از پوستر تئاتر «یک عاشقانه آرام» که با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شد، خبرنگاران را بازوان و حامیان هنرمندان دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند به دیده شدن یک اثر هنری و مطالبه‌گری هنرمندان کمک کنند.


وی از روزگار دردناک زنان و کودکان مظلوم غزه گفت و به حوادث ناگوار سینمای ایران در یک هفته گذشته اشاره کرد و افزود: مرحوم پسیانی پدر تئاتر تجربی ایران است و استاد مهرجویی، تاثیر مهمی در هنر سینما داشت.


نویسنده و کارگردان نمایش «یک عاشقانه آرام»، آثار اجتماعی و پرداختن به آسیب های اجتماعی را جزو دغدغه‌های شخصی اش دانست و تصریح کرد: همواره در نویسندگی و کارگردانی آثار نمایشی به خروجی آن در جامعه توجه می‌کنم.


پورجعفری با بیان اینکه سیر آثار نمایشی من بیانگر بینش و ایدئولوژی من درباره مسائل اجتماعی است، عنوان کرد: یک نویسنده و کارگردان تئاتر با توجه به زمان و مکان، یک اثر هنری را برای اجرا انتخاب می کند.


وی، هنر تئاتر را حاوی پیام های اجتماعی دانست و تاکید کرد: خیلی از آثار هنری جهان شمول و تاریخ شمول هستند و اگر به سراغ آثار بزرگ می رویم، باید آن را با تاریخ و جغرافیای خودمان سازگار و هماهنگ کنیم.


این نویسنده و کارگردان تئاتر، با بیان اینکه تئاتر می تواند در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اثر گذار باشد، خاطرنشان کرد: تئاتر باید زبان جامعه باشد و وقتی مردم نمی توانند یکسری از مسائل را بیان کنند، هنر باید به میدان بیاید و با هوشیاری و هوشمندی حرفش را بزند.


وی با اشاره به پژوهش های خود در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: با بیش از ۱۵۰ نفر که گرفتار آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی و… شده بودند، مصاحبه انجام دادم؛ حوزه آسیب های اجتماعی پر از سوژه است و هر داستان می تواند به فیلم و سریال و تئاتر تبدیل شود.


پورجعفری، حاشیه نشینی را یکی از عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی دانست و یادآور شد: نقش اول تئاتر «یک عاشقانه آرام» خبرنگاری است که به دنبال معضلات اجتماعی می رود و…؛ این نمایشنامه به دنبال سیاه نمایی نیست و همواره آثارم را با امید تمام می کنم.


به گزارش ایسنا، نمایش «یک عاشقانه آرام» به تهیه کنندگی دانیال شفیعی و نویسندگی و کارگردانی محمد پورجعفری از ۲ لغایت ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در تماشاخانه نارون رشت به روی صحنه می رود. ارشد امیراسکندری، مریم یکتافرد، پریسا گوران، ارشیا زمانی و فرزاد عبادتی از جمله هنرمندان نمایش مذکور هستند.


«یک عاشقانه آرام» به دنبال سیاه نمایی نیست


«یک عاشقانه آرام» به دنبال سیاه نمایی نیست



«یک عاشقانه آرام» به دنبال سیاه نمایی نیست


«یک عاشقانه آرام» به دنبال سیاه نمایی نیست


«یک عاشقانه آرام» به دنبال سیاه نمایی نیست


«یک عاشقانه آرام» به دنبال سیاه نمایی نیست

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *