ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: کمبود منابع آبی زنگ خطر را برای ساخت و توسعه شبکه بزرگراهی در محورهای زاهدان- زابل و زاهدان- بیرجند به صدا درآورد.


عطاء اله اکبری عصر امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در محورهای زابل- زاهدان و زاهدان- بیرجند اظهار داشت: این اداره کل در سالجاری احداث ۴۰ کیلومتر بزرگراه را در این دو محور مهم ارتباطی استان در اولویت کاری خود قرار داده است که برای تحقق آن با توجه به حجم خاکریزی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب نیاز به تامین هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر چاه های آب منطقه جوابگوی این حجم از عملیات خاکریزی پروژه های راه سازی نیست، گفت: به دلیل دمای بالای ۵۵ درجه در شمال استان به ویژه در منطقه تاسوکی تبخیر آب نیز فوق العاده بالا است، بطوری که روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر مکعب از آبهای تامین شده برای عملیات خاکی این دو پروژه راه سازی استان بلافاصله تبخیر می شود و این خود عاملی برای کندی اجرای این طرح ها بشمار می رود.


مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره کل همچنان با تمام توان سعی در اجرای تعهدات دارد، گفت: با توجه به تامین روزانه هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در حالت طبیعی باید ۹ هزار متر مکعب خاکریزی انجام می شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *