ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از جای خالی بازارهای تخصصی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این بازارها باید برای ارائه خدمات به منطقه غرب و حتی عراق راه‌اندازی شود.


عبدالوحید محمدی در همایش روز ملی اصناف که امروز (۳۱ خرداد) برگزار شد از نقش دیرینه اصناف و بازار در سال‌های قبل و بعد از انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: امروز اصناف کرمانشاه نیز به معنای واقعی در کنار حاکمیت و مردم هستند.


وی از وجود ۸۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی اعم از تولیدی و توزیعی در سطح استان یاد کرد که در قالب ۲۰۱ اتحادیه سهم بسزایی در اشتغال و تکمیل چرخه تولید کرمانشاه دارند.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس از چالش‌هایی که در حوزه اصناف با آن مواجهیم یاد کرد که فعالیت واحدهای صنفی بدون مجوز که عمده تخلف نیز از سوی همین واحدها صورت می‌گیرد را از مهمترین این موارد برشمرد.


به گفته محمدی، کمیته‌ای با هدف ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کرمانشاه تشکیل شده است و این کار با جدیت دنبال خواهد شد.


وی به موضوع تامین نقدینگی که دغدغه بسیاری از واحدهای صنفی است هم اشاره کرد و ادامه داد: می‌توان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ با هماهنگی سازمان صمت به اصناف وام پرداخت کرد.


سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه لزوم ساماندهی نظارت بر اصناف با هدف جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های ناظر را نیز مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اکنون با انواع نظارت‌ها بر بازار مواجهیم که گاهی باعث بروز مشکل می‌شود.


محمدی همچنین پیشنهاد کرد نشستی مشابه ستاد تسهیل برای کمک به حل مشکلات اصناف ایجاد شود اما با اختیارات استانی چون ساز و کار کشوری در این زمینه وجود ندارد.


وی همچنین با اشاره به جای خالی بازارهای تخصصی در کرمانشاه که یکی از نقاط ضعف استان بوده، گفت: بسیاری از استان‌های دیگر دارای بازارهای تخصصی مبل، لوازم خانگی و … هستند که ما هم باید به سمت ایجاد چنین بازارهایی در کرمانشاه برویم و اقدامات اولیه نیز در این خصوص آغاز شده است.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است ایجاد چنین بازارهایی می تواند هم نقش یک بازار منطقه ای برای غرب کشور را داشته باشد و هم به بازاری برای کشورهای همسایه از جمله عراق تبدیل شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرآموزش چاپ و بسته بندی توسط حامد ایرانپور

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *