تهران – ایرنا – «ملانی جولی» وزیر امور خاجه کانادا روز دوشنبه در جریان سفر به رومانی گفت که کشورهای غربی تحریم های بیشتری را علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین اعلام می کنند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری افزود: ما با رومانی از طریق اتحادیه اروپا، تحریم های بسیار مهم و شدیدی را وضع کرده ایم و تحریم های بیشتر به زودی اعلام می شود.


وی تاکید کرد که کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا درصدد اعمال محدودیت های بیشتر بر روسیه هستند، اما توضیح بیشتری در این خصوص نداد.


وزیر امور خاجه کانادا گفت که هدف از اعمال تحریم ها، تحت فشار قرار دادن اقتصاد روسیه و وا داشتن مسکو به تغییر رویه در اوکراین است.


«بوگدان آئورسکو» وزیر امور خارجه رومانی نیز در این کنفرانس خبری گفت گزینه های مختلفی در ارتباط با روسیه مطرح است.


به دنبال آغاز اقدام نظامی روسیه در اوکراین در بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند)، این جنگ اکنون وارد دوازدهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *