ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: کارخانه رب اسدآباد احیاء شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته و از هفته آینده آماده دریافت گوجه از کشاورزان خواهد بود که این خبر، خبر خوشی برای گوجه‌کاران سطح کشور است.


رضا بهراملو شامگاه جمعه سوم شهریور در مراسم افتتاح  نخستین واحد پرورش شترمرغ شهرستان اسدآباد، در دومین روز از هفته دولت که با حضور استاندار همدان و مسئولان شهرستان انجام شد، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد یکی از پیشگامان تولید گوجه‌فرنگی در  استان همدان بوده و در سال‌کاری ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص دارد که بر اساس پیش‌بینی ۲۴ تا ۲۵ هزار تن از این محصول قابل برداشت خواهد بود.


وی با اشاره به ضرورت صنایع تبدیلی کارخانه رب در اسدآباد، تصریح کرد: از دو سال پیش کارخانه رب اسدآباد دارای برخی مشکلات درون‌سازمانی بود که خوشبختانه این مشکلات مرتفع شده و در هفته آینده این کارخانه آماده دریافت گوجه‌فرنگی گوجه‌کاران منطقه است و روزانه ظرفیت دریافت ۱۰۰۰ تن گوجه‌فرنگی را دارد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته شهرستان اسدآباد در بحث سامانه‌های نوین آبیاری ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به این سامانه مجهز کرده است.


بهراملو در ادامه از رفع تداخلات اراضی کشاورزان با منابع طبیعی به عنوان پایلوت برای نخستین‌بار در شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: در رابطه با طرح رفع تداخلات ماده ۵۴ این طرح از سال ۹۴ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پلاک در شهرستان اسدآباد انجام شده بود که با پیگیری لازم از سال ۱۴۰۱ تا سال‌جاری به ۹۶ پلاک رسیده و طرح به صورت کامل پایان یافته و با این اقدام مشکل ۵۰ ساله کشاورزان با منابع طبیعی در شهرستان مرتفع شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *