اهواز- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی کشور قدیمی و ناکار آمد است و باید به فکر راهکارهایی برای استفاده حداکثری صنایع از منابع بانکی بود.


به گزارش ایرنا، سید رضا فاطمی امین شامگاه پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان در محل استانداری بیان کرد: هر چقدر هم بخواهیم سیاست های بانکی را تغییر دهیم اتفاقی نمی افتد به همین منظور باید برنامه هایی برای استفاده از منابع بانکی اتخاذ کرد.


وی افزود:جنگ در اوکراین ممکن است مشکلاتی را برای فعالیت های تجاری داشته باشد اما فرصت های زیاد دیگری در بخش اقتصادی کشور وجود دارد.


وزیر صمت ادامه داد: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت تسهیلات بر اساس گردش مالی واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت  انجام خواهد گرفت.


وی افزود: در این روش انحراف تخصیص منابع صفر می شود، تمامی استان ها با بانک ها توافق کردند که این طرح اجرا شود ، با این روش سهمیه بندی تسهیلات از بین می رود.


وی گفت: تامین مالی زنجیره ای از دیگر کارهایی است که امسال برای تامین نقدینگی صنایع انجام خواهیم داد ، در این نوع پرداخت تسهیلات به تمام حلقه های تولید تسهیلات پرداخت می شود.


وزیر صمت ادامه داد: با این ۲ روش ۷۰ درصد مشکلات سرمایه در گردش برای تولید کنندگان حل می شود.


فاطمی امین با اشاره به اینکه ۳۴ درصد برق کشور در صنعت مصرف می شود افزود: در قانون بودجه سال جاری قیمت گاز در تمامی صنایع یکسان سازی شده است تا صنایع خود بتوانند برق تولید کنند و یا نیروگاه ایجاد نمایند.


وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی کارگران افزود:برنامه های جبرانی در کنار افزایش دستمزد کارگران در نظر گرفتیم‌ تا به کارفرمایان فشاری وارد نشود.


وزیر صمت ادامه داد: در بخش صادرات تدوام تامین عرضه، ثبات کیفیت و ثبات قیمت در بهبود شرایط صادرات اثر گذار است.


وزیر صمت امروز پنجشنبه برای افتتاح و بازدید از چند طرح تولیدی و بررسی مشکلات و مسائل صنایع به خوزستان سفر کرد.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *