تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر بهداشت در مورد روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا قانع شدند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۵ مرداد ماه – مجلس شورای اسلامی سوال مهدی عسگری  نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس از وزیر بهداشت در مورد ابهاماتی درباره واکسیناسیون اجباری و روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت.


مهدی عسکری به عنوان نماینده سوال کننده گفت:سئوالات و ابهاماتی درباره واکسیناسیون اجباری، عوارض مربوطه، و روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا وجود دارد؛ باتوجه به هشدار رهبر  انقلاب در اسفند۹۸ مبنی بر احتمال حمله بیولوژیک در نامه به ستادکل نیروهای مسلح، وزارت بهداشت چه تحقیق و تدبیری در روند مدیریت بیماری کرونا مبتنی بر این فرض داشته است؟


نماینده مردم کرج بیان داشت: آیا ستاد کرونا به عنوان یک احتمال جدی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است ؟ از وزیر بهداشت می خواهم در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد.


وی افزود: بحث های ما در این زمینه امنیتی و راهبردی است .مقام معظم رهبری ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد در این زمینه چه اقداماتی انجام دادید؟ در مورد عوارض احتمالی واکسن کرونا وزارت بهداشت چه تحقیقات ویژه‌ای انجام داده است ؟


بهرام عین اللهی  وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده کرج بیان داشت: با شروع به کار دولت با توجه به آمار بالای  ابتلای به کرونا، حفظ جان مردم اولویت ما بوده است و در اولین دیدار با رهبر انقلاب درخواست اصلی معظم له حفظ سلامت سلامت مردم بود. روزهای دلهره آور با فوتی بیش از  ۷۰۰  نفر در روز داشتیم  و با کمبود تخت بیمارستانی و  واکسن کرونا ،محدودیت های تردد شبانه، ممنوعیت مسافرت بین شهری و تعطیل های بازار و وضعیت نابسامانی مواجه بودیم و در روز بیش از ۵۰ هزار مبتلا  در کشور وجود داشت. 


 وزیر بهداشت با بیان اینکه ستاد ملی کرونا در اسفند ۱۳۹۸ به ابتکار رهبر انقلاب شروع به کار کرد بیان داشت:این ستاد فقط مختص دولت نیست و نهادهای مختلفی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، آموزش پرورش، صدا و سیما و برخی دیگر از نهادها را شامل می شود  و وزرات بهداشت هم یکی از اعضای این ستاد است  که نمی تواند به تنهایی در این حوزه تصمیم گیری کند.


عین اللهی بیان داشت:ستاد کرونا در مورد برگزاری نماز جمعه تهران تصمیم گیری کرد و جلسات این ستاد به صورت منظم در مورد  بررسی، هدایت و کنترل بیماری برگزار شد و توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.


 وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور قدمت صد ساله دارد گفت: ایران اسلامی در این زمینه جزو کشورهای پیشرو محسوب می شود و استراتژی اصلی ستاد کرونا در دولت سیزدهم  واکسیناسیون عمومی بود که انجام شد و میزان مرگ و میر به حداقل و صفر رساند و جمهوری اسلامی از کشورهای موفق در کنترل بیماری کرونا بوده است و این افتخاری برای دولت و مردم است.


پس از استماع صحبت های وزیر نماینده کرج از پاسخ های وزیر قانع نشد و  سوال به رای وکلای ملت  گذاشته شد.


نمایندگان با ۱۵۵ رای موافق، ۷۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۳۹ آرای ماخوذه از پاسخ های وزیر قانع شدند. 


در پایان قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از همه کسانی که در دوره کرونا زحمت کشیدند و تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و این افتخار را برای جمهوری اسلامی و مخصوصا دولت فراهم کردند که در یک دوره ۸۰ روزه، بیش از ۸۰ درصد را تحت پوشش واکسن قرار دهند، همین جا از شهدای سلامت نیز یاد می‌کنم.


وی افزود: همچنین به همه خانواده‌های شهدای سلامت سر تعظیم فرود می‌آورم و تسلیت و تعزیت مجدد خود را به همه این خانواده های عزیز و بازماندگان این شهدا عرض می‌کنم و بی‌شک اگر امروز نیز سوالی در مورد واکسیناسیون در مجلس مطرح بود، بحث در مورد برخی داروهای خاص و موضوعات خاص بود نه خدای نکرده قدرنشناسی نسبت به زحمات کشیده شده.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی مجلس به سوال مطرح شده، گفت: مجلس با رأی خود نشان داد نسبت به موضوع واکسیناسیون و عملکرد دولت و عزیزان مدافعان عرصه سلامت همیشه قدردان بوده و هست و وظیفه دارد در مسیر حل مشکلات آنها تلاش کند.






You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *