تعداد از دیپلمات‌های پیشکسوت وزارت امور خارجه در نامه‌ای به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، موفقیت وزارت امور خارجه در کسب جایگاه دستگاه برتر در هجدهمین جشنواره شهید رجایی (۱۴۰۲) را تبریک گفتند.


به گزارش ایسنا ، متن این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان
 وزیر محترم امورخارجه جمهوری اسلامی ایران
باسلام وتحیت
خدای متعال را شاکریم که در هفته دولت  با برگزیده شدن  وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه برتر ؛ بین ۲۵ دستگاه کشوری برگ‌ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات دستگاه دیپلماسی کشور افزوده شد.


 بر وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور فرض است که با توجه به سیال بودن محیط بین‌المللی و نظم جدید؛ سکان سیاست  خارجی را به دور از جناح‌بندی‌های داخلی به طریق اولی هدایت نموده  تا در سیری مستقل و فراجناحی به اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه  منافع ملی و تأمین امنیت  داخلی رهنمون شود.
روشن است که توفیق دستگاه سیاست خارجی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری ؛‌ با سه ویژگی عزت ؛ مصلحت و حکمت و برای خدمت به مردم و میهن اسلامی حاصل آمده و به آحاد ملت شریف ایران تعلق دارد تا بتواند در محیط پیرامونی و عرصه های بین المللی بهتر از گذشته ایفای نقش نماید.


گروه پیشکسوتان وزارت امور خارجه موفقیت های اخیر در سپهر سیاست خارجی کشور در عرصه های تعامل سیاسی و دیپلماسی و تقویت و تجدید رابطه با همسایگان و همچنین عضویت در دو سازمان مهم  شانگهای و بریکس، همینطور  آزادسازی بخشی از دارائی های ملت شریف ایران را که طی سالیان متمادی زیر فشار  آمریکا مسدود شده بود، ارج می نهد و  به مصداق من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ضمن تبریک صمیمانه موفقیت وزارت امور خارجه در کسب جایگاه دستگاه برتر در هجدهمین جشنواره شهید رجایی (۱۴۰۲)، از کلیه مدیران، معاونین وکارشناسان فهیم  و فرهیخته وزارت متبوع و همچنین پیشینیان ودر راس آنان جنابعالی به عنوان وزیر امور خارجه با تدبیر، درایت و بصیرت، سپاسگزاری می نماید.


باشد که دستگاه دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران  در ذیل منویات مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم به ریاست حضرت آیت‌الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری به تلاش‌های پرثمرش ادامه داده و  توفیقات بیشتری را  در عرصه های منطقه ای  وبین المللی  رقم زند.


با تقدیم احترام :

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *