شهرکرد- ایرنا- معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: هدف اصلی دولت در سفرهای استانی، تصمیم‌گیری برای تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام است.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جمع مسوولان شهرستان فارسان تاکید کرد: در سفرهای نخست دولت به استان‌ها، پیش‌بینی اعتبار برای طرح‌های دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دارد.


وی افزود: در لایحه بودجه که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، هدف‌گذاری برای رشد هشت درصدی شده که دولت منابع لازم برای تحقق این امر را پیش‌بینی کرده که در این مسیر ۲ بحث شامل هدفمندسازی یارانه‌ها با هدف اشتغال‌زایی و رفع مشکلات اقتصادی مردم مورد توجه قرار گرفته است.


مرتضوی در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی  در سال‌های اخیر به مساله تولید تاکید و توجه ویژه داشته‌اند.


وی تولید را امری نجات‌بخش و رهایی‌بخش دانست و یادآور شد: توجه به مساله تولید باعث رهایی ملت‌ها از استکبار، استثمار و استعمار می‌شود.


وی کسب عزت و افتخار و ضمانت در استقلال کشورها را از دستاوردهای توجه به مساله تولید برشمرد و گفت: کشورهایی دارای زیرساخت‌ها و شاخص‌های برتر تولید، توانسته‌اند استقلال اقتصادی خود را حفظ کنند.


مرتضوی به تلاش استکبار جهانی برای تسلط بر کشورها به‌ منظور تسخیر تولید و به زیرسلطه کشیدن اقتصاد جوامع اشاره و تاکید کرد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی به مساله تولید اهتمام ویژه دارند و امسال فرمودند که تولید باید با محوریت دانش‌بنیان بودن شکل بگیرد.


وی افزود: دانش‌بنیان بودن در تولید، به‌ معنای توجه به علوم نوین، دانش روز، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، رشد درآمدها و افزایش بازدهی است.


مرتضوی تصریح کرد: توجه به تولید مبتنی بر مؤلفه‌های دانش‌بنیان، باعث رشد بهره‌وری، افزایش بازدهی در تولید و تحقق اهداف شعار امسال می‌شود.


به گزارش ایرنا، فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *