ایسنا/فارس سخنگوی شهرداری شیراز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ نفر از کارکنان این مجموعه هنگام اجرای آرای مراجع ذی‌صلاح و قضایی در برخورد با تخلفات ساختمانی و سد معبر دچار مصدومیت شدند.


رضا جاویدی یکشنبه ٢٢ مرداد با تأکید بر لزوم اجرای قوانین در خصوص برخورد با سد معبر و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بیان کرد: عمده این مصدومیت‌ها از ناحیه سر، دست، صورت، کتف، کمر و پا بوده و در حین اجرای قوانین و احکام مرتبط با رفع تخلفات ساختمانی و سد معابر اتفاق افتاده است.


به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، جاویدی با بیان اینکه شهرداری در خصوص تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع سد معابر منطبق بر وظیفه قانونی تأکید دارد، گفت: در راستای اجرای دستور مقام قضایی، آرای صادره توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اجرای آرا با همکاری شورای تأمین شهرستان شیراز، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: متأسفانه در راستای اجرای این آرا، آسیب‌های جدی از سوی افراد متصرف و متخلف به کارکنان و خودروهای شهرداری وارد شده است.


او از دادگستری فارس، دادستان و معاونان دادستانی عمومی و انقلاب شیراز، شورای تأمین و فرماندهی پلیس فارس به واسطه همکاری و همراهی در مواجهه قانونی با متخلفان قدردانی و اضافه کرد: شهرداری با قاطعیت در مقابل متخلفان ایستادگی خواهد کرد، اما خلأ قانونی در برخورد با این افراد باید مورد توجه قرار گیرد.


جاویدی همچنین با اشاره به نامه اخیرا شهردار شیراز و شهرداران ۱۷ کلانشهر ایران خطاب به سران قوا و درخواست جرم‌انگاری برای برخورد با افراد متخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز، گفت: هدف از جرم‌انگاری در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تعریف مسئولیت کیفری برای سازندگان این سازه‌ها با توجه به غیرمجاز بودن ساختمان‌های آنها به لحاظ خروج از اصول فنی و مهندسی و احتمال بروز خطر جانی برای ساکنین و مجاورین املاک موصوف، برخورد با این افراد متخلف است.


او با بیان اینکه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا با پیگیری این امر شاهد تصویب قوانین و مجازات‌های بازدارنده برای برخورد با افراد متخلف و سودجو باشد، عنوان کرد: احقاق حقوق عامه شهروندان و صیانت از جان ضابطین و اموال عمومی مورد درخواست برای بازنگری قوانین موجود است.


جاویدی تصریح کرد: افراد سودجو در اشکال مختلف با تغییر کاربری غیر قانونی و بدون مجوز شهرداری و اخذ پروانه ساختمانی نسبت به ساخت‌وسازهای شبانه و خارج از ضوابط فنی و مهندسی اقدام و پس از آن ملک مذکور را به فروش می‌رسانند. 


او، ضمن هشدار به شهروندان در خصوص نخریدن املاک و ساختمان‌های مشکوک، از شهروندان خواست تا قبل از معامله هر ملکی با استعلام از مراجع ذی‌صلاح و رسمی، از صحت و سلامت ملک و رعایت اصول شهرسازی، مهندسی و داشتن پایان کار و سایر موارد قانونی اطمینان حاصل کنند.


او با یادآوری اینکه طبق قانون برخورد با سد معبر خودروهای بارفروش در سواره‌رو در حیطه اختیارات پلیس راهور است، گفت: جلسات متعددی برگزار شده و شهرداری برای هرگونه همکاری آمادگی خود را اعلام کرده است؛ لذا از پلیس راهور درخواست می‌کنیم برای اعمال نظم و انضباط ترافیکی، برخورد قانونی با تخلفات اینچنینی را تشدید کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *