ایسنا/مازندران رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: مردم باید با قدرت در انتخابات شرکت و موجب شکل‌گیری مجلس قوی شوند.


حجت الاسلام علی سعیدی امروز، ۲۳ دی در حاشیه همایش جهاد تبیین که با حضور خواهران و برادران طلبه و روحانی سراسر استان در مجتمع غدیر سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: معمولا انتخابات در هر مقطع  تاریخ کشور از حساسیت بالایی برخوردار بوده است، اما انتخابات امسال به لحاظ شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای دارد.


مجلس قوی با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد


رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، با توصیه بر اینکه مردم  باید به اهمیت انتخابات در مقطع کنونی توجه ویژه داشته باشند، افزود: در مسائل داخلی دولت موفقیت‌هایی داشته؛ مانند کنترل ارز، کنترل تورم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ارتباط با کشورهای همسایه و سایر فعالیت‌ها که باید به درستی بازگو شود.


این مسئول با تاکید براینکه تقویت مجلس به روند حرکت دولت کمک می‌کند، بیان کرد: در منطقه ما حوادثی شکل می‌گیرد که ایران، رهبر و مردم ما نقش تعیین کننده‌ای دارند؛ نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. در این عرصه مجلس قوی به میزان تاثیرگذاری نظام  و دولت می‌تواند اثیرگذار باشد.


حجت الاسلام سعیدی با اعلام اینکه در عرصه بین‌المللی با متغییرهایی روبه رو هستیم که یکی از آنها جابه جایی قدرت است، اظهار کرد: بشر در طول ۷ تا ۸ قرن اخیر دو بار شاهد جابه جایی قدرت بوده است. در قرن پانزدهم اروپا محور قدرت قرار گرفت؛ تا جنگ جهانی اول و دوم قدرت در اختیار اروپا بود و بعد از آن قدرت به آمریکا منتقل شد.


مجلس قوی با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد


وی به جنایات عجیبی که آمریکا در به قدرت رسیدن مرتکب شد اشاره کرد و گفت: آمریکا با ۲۲ کشور جنگ کرد، برای نمونه شاهد حمله نظامی به کره، گرانادا، ویتنام، افغانستان و عراق بوده‌ایم و در ۱۷ کشور هم دخالت داشت، مثل کودتای ۲۸ مرداد در ایران؛ لذا مرحله دوم  تا سال ۲۰۰۰ ادامه یافت و بشر بعد از آن شاهد انتقال قدرت از تک قطبی به چند قطبی بوده است.


مجلس قوی با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد


رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه ایران در این انتقال قدرت نقش دارد و باید جایگاه خود را پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این حالت، مجلس تعیین کننده است و یک مجلس قوی با پشتوانه مردمی می‌تواند موثر باشد.


این مسئول یکی دیگر از ویژگی‌های مشارکت مردم در انتخابات و نقش مجلس شورای اسلامی را مسئله تمدن‌سازی دانست و گفت: با توجه به تمدن یونان، تمدن اسلامی و تمدن غرب امروز شاهدیم که ایران وارد دوره تمدنی خودش و بازگشت به عصر طلایی تمدن اسلام می‌شود که در این مرحله مردم باید عنایت داشته باشند و مجلس نیرومند نقش آفرین است.


مجلس قوی با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد


حجت الاسلام سعیدی افزود: در مجموع تحولاتی که در دنیا اتفاق می‌افتد به ویژه دوران سستی و ضعف آمریکا؛ همه دست به دست هم می‌دهد و حساسیت و اهمیت مجلس را بالا می‌برد و مردم باید با قدرت در انتخابات شرکت و موجب شکل‌گیری مجلس قوی شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *