ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در برگزاری برنامه های عید غدیر باید به هر مقداری که می توانیم پشتیبانی داشته باشیم تا مردم وارد صحنه شده و فعالیت ها در محلات و مساجد به صورت مردمی اجرا شود.


آیت الله مصطفی محامی امروز یکشنبه ۱۱ تیر در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت عید غدیر عنوان کرد: غدیر یک نقطه عطف در تاریخ اسلام است و باید با برگزاری برنامه های عید غدیر علاوه بر ایجاد موجی از شور و نشاط در جامعه به دنبال ارائه محتوا و انتقال معارف غدیر باشیم تا بر معرفت، شناخت و آشنایی مردم نسبت به اهل بیت(ع) و واقعه غدیر افزوده شود.


امام جمعه زاهدان افزود: در خصوص وقایع قبل و بعد از غدیر انبوهی از معارف وجود دارد و اگر ما بتوانیم هر سال قطره ای از این دریای معارف را به مردم منتقل کنیم  مطلوب است که البته این کار نیاز به برنامه ریزی دارد.


آیت الله محامی بیان کرد: در شرایط کنونی و با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی باید تلاش کنیم تا با برآورده کردن نیازهای مختلف مردم یک شادی واقعی در دل آن ها ایجاد کنیم تا چنین کارهایی تبدیل به یک فرهنگ شود.


وی ادامه داد: در راستای برگزاری مراسمات عید غدیر حرکت و نهضتی شروع شده که باید ادامه دار باشد و تبادل تجربیات نیز صورت گیرد و در ادامه نیز با ارزیابی نقاط قوت و ضعف سعی کنیم تا مسیری رو به پیشرفت داشته باشیم و اگر در مواردی موفق به انجام یک کار نشدیم موانع را بیابیم و در راستای رفع آن تلاش کنیم.


نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: غدیر می تواند از محورهای وحدت باشد از این جهت که شیعه و سنی آن را نقل کرده اند و بخش زیادی از آن مورد اتفاق است و تنها در خصوص یک واژه و معنای کلمه مولا اختلاف وجود دارد که البته اختلافی مهم و تاثیر گذار است و نمی خواهیم آن را کم اهمیت جلوه دهیم.


وی گفت: غدیر واقعه ای مورد اتفاق است و لذا باید به مخاطبان اهل سنت نیز توجه داشته باشیم و زمانی که مبانی خود را بیان می کنیم برای اهل سنت نیز جنبه اقناعی داشته باشد و سخنان ما عامل ایجاد دعوا و درگیری نشود.


آیت الله محامی بر لزوم گسترش فعالیت های مردمی تاکید کرد و اظهار کرد: باید به هر مقداری که می توانیم پشتیبانی داشته باشیم تا مردم وارد صحنه شده و فعالیت ها در محلات و مساجد به صورت مردمی اجرا شود، البته در کنار آن برگزاری برنامه های محوری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *