ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت از محیطزیست استان زنجان گفت: صنعت بازیافت به جایی رسیده است که یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و ثروت به حساب می‌آید.


محمدرضا یافتیان ظهر امروز (۵ شهریورماه) در آیین افتتاح پروژه بازیافت ماسه شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو در ابهر، با بیان اینکه این طرح به‌ عنوان یک صنعت توسعه‌یافته با استفاده از بازیافت مواد مصرفی قابل اجرا است، اظهار کرد: صنعت بازیافت به جایی رسیده است که یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و ثروت به حساب می‌آید.


وی با بیان اینکه این طرح با پیگیری اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست و با پرداخت وام از محل صندوق ملی محیط‌زیست اجرا شده است، تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای بازیافت ماسه می‌توان به رفع مشکل انباشت ماسه باطله و رفع آلودگی محیط‌زیست اشاره کرد. 


مدیرعامل شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کارخانجات ریخته‌گری، آلایندگی محیط‌زیست ناشی از پسماندهای ماسه خروجی از فرایند تولید بوده است، گفت: با توجه به همین موضوع استفاده از ظرفیت کارشناسان طرح بازیافت ماسه اجرایی شد.


حسین شهریاری با اشاره به مزیت‌های این طرح، ادامه داد: مزیت‌های اجرای این طرح، حذف هزینه خرید روزانه ۵۰ تن ماسه، استحصال روزانه ۵۰ کیلوگرم آلومینیوم از کلوخه‌ها و ماسه‌های مصرف شده در فرایند ریخته‌گری است.


وی با توضیح اینکه مزیت‌های کیفی طرح هم شامل کاهش قابل ملاحظه در خرید ضایعات داخلی و نزد مشتری، کاهش مقدار اکسیدهای قلیایی ماسه است، تاکید کرد: ماسه‌های محیط‌زیستی طرح نیز رفع مشکل انباشت ماسه باطله، رفع آلودگی محیط‌زیست به دلیل حذف ترکیبات هیدروکربن است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *