P>به گزارش ایرنا از “اسپوتنیک”، رئیس جمهور روسیه بامداد سه شنبه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای حافظ صلح را به دو منطقه دونتسک و لوگانسک اعزام کند.


به گزارش ایرنا، پوتین روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


رئیس جمهور روسیه این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت این کشور بیان و تصریح کرد که امروز (دوشنبه) درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.


به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آن‌ها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه در مورد بررسی وضعیت منطقه دونباس با توجه به درخواست سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک آگاه کرد. 


به گزارش اسپوتنیک، دومای روسیه هفته گذشته از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد. 


منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند. 


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *