تهران – ایرنا – دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا وزارت امور خارجه از کشور رومانی خواست با توجه به مرز مشترک این کشور با اوکراین تسهیلات لازم را برای آن دسته از شهروندان ایرانی که قصد دارند از طریق رومانی به کشور بازگردند، فراهم کند.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، دستیار وزیر و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا وزارت امور خارجه با سفیر رومانی در تهران درباره راهکارهای کمک به خروج ایرانیان مقیم اوکراین رایزنی کرد.


در ملاقات روز یکشنبه دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا وزارت امور خارجه با سفیر رومانی در تهران درباره راه های مساعدت رومانی برای کمک به خروج امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین از طریق خاک این کشور گفت گو  و تبادل نظر به عمل آمد.


حبیب الله زاده بازگشت امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین را دغدغه مهم دولت جمهوری اسلامی ایران ذکر و از طرف رومانی خواست با توجه به مرز مشترک این کشور با اوکراین تسهیلات لازم را برای آن دسته از شهروندان ایرانی که قصد دارند از طریق رومانی به کشور بازگردند، فراهم کند.


رومانی از ارایه هرگونه تسهیلات برای خروج ایرانیان از اوکراین دریغ نمی کند


میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به درک نگرانی دولت و ملت ایران برای سلامتی شهروندان خود، آمادگی کشور خود را برای همکاری با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای کمک به ایرانیانی که قصد خروج از اوکراین از طریق خاک رومانی را دارند ابراز کرد.


وی اطمینان داد دولت رومانی از ارایه هرگونه تسهیلات در این خصوص دریغ نمی کند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *