ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: رونق بخش کشاورزی می‌تواند بر سایر بخش‌های اقتصادی نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.


فرهاد زیویار شانزدهم مرداد ماه در دیدار با نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده لرستان در عرصه کشاورزی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۵۰۰ هزار تن نیز برسد.   


وی با بیان اینکه میزان خرید گندم در لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است، تأکید کرد: بخش کشاورزی نقش فراوانی در تولید ناخالص ملی، امنیت غذایی، صادرات غیرنفتی، اشتغال و کاهش مشکلات اقتصادی – اجتماعی دارد که رونق تولید در آن می‌تواند بر سایر بخش‌های اقتصادی نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.   


زیویار با اشاره ظرفیت توسعه‌ای باغات در اراضی شیبدار لرستان و طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گفت: اجرای این طرح‌ها به اقتصاد کشاورزان استان کمک خواهد کرد.


استاندار لرستان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ آب و تعمیر و تجهیز مراکز آبیاری‌های نوین استان موجب خواهد شد مردم از مواهب آن برای تأمین آب کشاورزی، آبیاری مزارع و افزایش تولید و درآمد بهره‌مند شوند.


وی بیان کرد: جبران خسارت باغداران و کشاورزان در سیل ۹۸، کمک به ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد کارگاه‌های بسته‌بندی و برندسازی انجیر در شهرستان پلدختر از جمله مواردی بود که در این دیدار نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وزیر جهاد کشاورزی نیز در مورد مسائل مطرح شده تکمیل بند و کانال‌هایی که در سیل ۹۸ در لرستان از بین رفتند، قول مساعد داد.   

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *