سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که کشورش نقشی محوری در مذاکرات ایران و آمریکا داشته است.


به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در اظهاراتی گفت که دوحه نقش محوری در تسهیل مذاکرات و گفت وگوها میان ایران و آمریکا ایفا کرد.
وی تاکید کرد که قطر به عنوان میانجیگر بین المللی و مورداعتماد تلاش‌های گسترده‌ای در راستای نزدیکی روابط تهران و واشنگتن انجام داد.


پیش از این محمد عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت که قطر به حل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو ایمان دارد.


وی تاکید کرد که کشورش نقشی محوری در تسهیل روند مذاکرات بین تهران و واشنگتن ایفا کرده است.


الخلیفی خاطرنشان کرد: امیدواریم توافق اخیر میان تهران و واشنگتن منجر به توافق در پرونده هسته‌ای شود.


الخلیفی همچنین تاکید کرد که قبل از رسیدن به این توافق مسئولان قطری سفرهای گسترده‌ای به واشنگتن و تهران داشتند.


به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنج‌شنبه گذشته در رابطه با اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آزادی جاسوسان آمریکایی در ازای آزادسازی ۶ میلیارد دلار از پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی به شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد: به عنوان بخشی از توافق همکاری بشردوستانه که با میانجی‌گری یک دولت ثالث حاصل شده است، ایران و آمریکا پذیرفته‌اند که متقابلا پنج نفر را آزاد و آن‌ها را عفو کنند. جابه‌جایی امروز آن‌ها گام ابتدایی حائز اهمیتی در جهت اجرای توافق است.


سی‌بی‌اس همچنین گزارش داد که اگر توافق پیش برود، این زندانیان احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) به کشورهای خود بازمی‌گردند.


آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز ضمن تائید خبر  آزادی این پنج نفر، آن را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که آنها به زودی به خانه بازمی‌گردند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *