ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه دشمن به دنبال عملیات روانی است و می‌خواهد دگرگونی در حقایق و واقعیت‌ها به وجود آورد گفت: آنها به دنبال تغییر در باور و نگرش مردم هستنند.


سردار محسن کریمی، اول شهریور در آیین تودیع و معارفه مسئولین بسیج رسانه و بسیج هنرمندان استان مرکزی اظهار کرد: عاشورا دو بال شور حسینی و شعور حسینی دارد. شور حسینی برای هدایت، کرامت و شفاعت انسان‌هاست و شعور حسینی سرشار از آموزه‌های اخلاقی است که همواره در طول زندگی به این آموزه‌ها نیاز داریم.


وی ادامه داد: اولین درس عاشورا، بحث مقاومت، استقامت و پایداری در جبهه حق است همان طور که امام حسین(ع) به وعده الهی برای پیروزی جبهه حق اعتقاد داشت و در برابر کثیری از دشمنان ایستادگی کرد. در طول تاریخ جمهوری اسلامی نیز این موضوع به حقیقت پیوسته است که ما توانسته‌ایم در مقابل نظام استکبار جهانی ایستادگی کنیم.


کریمی با اشاره به انس با قرآن و نماز و دعا اظهار کرد: تنها راه دوری از گمراهی و غفلت و رسیدن به کمال و رضای الهی، قرآن است. اگر انسان با قرآن محشور باشد و در زندگی خود آموزه های آن را به کار بگیرد مطمئنا به کمال خواهد رسید.


وی با بیان اینکه دیگر درس عاشورا، بحث حق الناس است، گفت: خیلی ها فکر می‌کنند حق الناس مربوط به اموال است در صورتی که امروزه در فضای مجازی حق الناس‌های بسیاری پایمال می‌شود. دروغ و تهمت‌های بسیاری شبانه روز در این فضا در جریان است و دشمنان در حال بردن آبروی افراد هستند و با ادبیاتی که به کار می‌گیرند ذهن افراد را به انحراف کشیده و آینده آنها را خراب می‌کنند.


فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در جامعه‌ای که این اصل مهم اسلام را ترک کند افرادی ناشایست در راس حاکمیت می‌آیند و جامعه را به فساد و نابودی می‌کشند.


کریمی ادامه داد: آموزه بعدی عاشورا پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی حداقل بر اکثریت است همانطور که در دوران دفاع مقدس هیچ چیز ما قابل مقایسه با دشمن نبود، اما پیروز میدان، جبهه حق یعنی ایران اسلامی بود. در جبهه مقاومت نیز حاج قاسم سلیمانی توانست با توکل بر خدا ‌و اعتماد به نیروهای جوان و راهبردهای مقام معظم رهبری در میدان حق علیه باطل پیروز شود.


وی با تاکید بر بصیرت و آگاهی انسان‌ها تصریح کرد: این بصیرت است که به انسان کمک می‌کند تا راه درست را تشخیص دهد. امروزه ‌دشمن در جنگ ترکیبی که در میدان عملیاتی آغاز کرده به دنبال این است که بصیرت جامعه ما را بگیرد. دشمن در این سال‌ها در همه صحنه‌ها شکست خورده و تنها نقطه قوتش فضای مجازی است و می‌خواهد از این راه، بصیرت جوانان را بگیرد.


کریمی با اشاره به جریان داشتن یک جنگ شناختی در کشور گفت: دشمن به دنبال عملیات روانی است و می‌خواهد دگرگونی در حقایق و واقعیت‌ها به وجود آورد. آنها به دنبال تغییر در باور و نگرش مردم هستند. امروزه در فضای مجازی در ذهن جوانان و نوجوانان ما صدها سوال و شبهه انداخته‌اند و این وظیفه ماست تا پاسخ آنها را به درستی بدهیم.


فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به معجزه کربلایی کاظم ساروقی اضافه کرد: این معجزه بیانگر این است که بصیرت تنها با سواد بدست نمی‌آید و با صداقت و درستی حاصل می‌شود. 


وی ادامه داد: کار دیگر دشمن ایجاد نا امیدی به ویژه در بین نوجوانان است. دشمن در پنهان خودش اظهار می‌کند که شکست خورده است اما در فضای مجازی می‌خواهد بگوید که پیروز است. دشمن نمی‌خواهد اعتراف کند که ظرفیت انقلاب اسلامی چه حد است و می‌خواهد ارزش‌های اسلامی را از بین ببرد. 


کریمی با بیان اینکه دشمن به دنبال بر هم زدن‌ وحدت و به دنبال اختلافات قومی و مذهبی است گفت: اگر پیروزی در این سالها بدست آورده‌ایم به خاطر وحدت بوده است و نباید از این موضوغ غفلت کنیم. 


وی اضافه کرد: آموزه دیگر عاشورا، گذشت است. امام حسین(ع) از مال دنیا، آسایش و آب و جان خود گذشت و آگاهانه و داوطلبانه پا به صحرای کربلا گذاشت. ما نیز باید اینگونه باشیم و تنها به دنبال سعادت در آخرت باشیم.


فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه به اندازه کل حاکمیت وظیفه دارد؛ اظهار کرد: سپاه حافظ انقلاب در تمامی حوزه‌هاست. امروزه سپاه در راستای جهاد تبیین اردوهای ۱۷ هزار نفره راهیان نور برای نوجوانان و جوانان برگزار و به شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های فراوان می‌کند. 


احسان ربیعی، مسئول سابق بسیج رسانه استان مرکزی نیز اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام گرفته در طول چهار سال گذشته، برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای، جمع آوری و اهدای سبدهای حمایتی، برگزاری سه دوره جشنواره ابوذر، جلسات هم‌افزایی هیئت‌های اندیشه‌ ورز رسانه، همکاری با ارگان‌های مختلف جهت تشویق مردم برای شرکت در انتخابات، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از صنایع بزرگ استان است و برای مقابله با جنگ ترکیبی در جهت بصیرت افزایی مردم و جوانان نسبت به تولید محتوا در فضای مجازی اقدام کرده‌ایم. 


جواد اکرمی، مسئول جدید بسیج رسانه‌ استان مرکزی نیز با تاکید بر هم‌افزایی بیشتر جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است و برای حفظ این انقلاب نیاز به کمک اصحاب رسانه برای تبیین اقدامات و دستاوردهای نظام اسلامی به مردم داریم.


وی با اشاره به ایجاد جنگ شناختی و رسانه‌ای توسط دشمن افزود: تنها راهکار مقابله با این جنگ، جهاد تبیین است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما اکنون به قله نزدیک هستیم و نیاز داریم که این مسیر را به طور کامل طی کنیم.


ابوالقاسم اسکندری، مسئول سابق بسیج هنرمندان استان مرکزی نیز اظهار کرد: رسالت اصلی ما در بسیج هنرمندان، تربیت هنرمندان اصیل و متعهد به نظام جمهوری اسلامی است. در طول سه سال گذشته در این راستا در عرصه‌های مختلف هنری با جذب هنرمندان بسیاری در بسیج هنرمندان، حدود ۳۰۰ کلاس آموزشی، کلاس‌های معرفتی و بصیرت افزایی تشکیل دادیم.


وی ادامه داد: ما هنر را به مساجد بردیم و توانستیم جوانان را به وسیله هنر جذب مساجد کنیم و با تشکیل گروه‌های جهادی اجرای تئاترهای خیابانی را در مناطق محروم داشتیم. همچنین در حوزه‌های مختلفی از جمله عفاف و حجاب و دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی مثل برگزاری مسابقات داستان نویسی، شب شعر، جشنواره‌های تئاتر، عکس و صنایع دستی و برگزاری برنامه‌هایی در جهت بصیرت افزایی دانش آموزان و جوانان داشتیم. 


علی امیری، مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به حوزه هنر و همراهی هنر با حوزه دیانت دارند و ما نیز در جهت رفع این دغدغه‌ها عمل خواهیم کرد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *