ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی موتور محرکه بازپروری مددجویان است.


عبدالمجید کشوری امروز ۱۳ خردادماه در نشست هم‌اندیشی با مسئولین فرهنگی و تربیتی با موضوع اولویت سوم ابلاغی از سازمان تحت عنوان توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اصلاحی و آموزشی که در محل این اداره‌کل برگزار شد ضمن تقدیر، تبریک و خدا قوت به مسئولین و مربیان فرهنگی به‌منظور عنوان‌های کسب شده در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها در سال گذشته، این عناوین کسب شده را نتیجه زحمات و تلاش‌های مسئولین فرهنگی زندان‌ها اعلام کرد.


وی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی موتور محرکه و پیشران برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین بازپروری مددجویان و عدم بازگشت آنان به زندان است. هدف ما تأثیرگذاری مطلوب برنامه‌ها بر روی جامعه هدف است.


مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بومی‌سازی این برنامه‌ها حائز اهمیت است که مستلزم کار کارشناسی شده است. برنامه‌های مشق پرواز و سوگواره بونگ چمر از نمونه‌های موفق برنامه‌های بومی است.


کشوری خاطرنشان کرد: امروزه بازرسی‌های سنتی در حیطه فرهنگی کنار گذاشته شده و برای ارزیابی امور به ثبت سیستمی و بازرسی سیستماتیک ارجاع می‌شود؛ لذا همکاران فرهنگی در مورد ثبت برنامه‌ها در سامانه اهتمام داشته باشند.


وی اضافه کرد: ما در قبال زندانیان به لحاظ قانونی، شرعی و انسانی وظیفه داریم و باید سعی کنیم به بهترین نحو این وظایف را انجام دهیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *