جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) در بیانیه ای ادعا کرد، این سازمان متعهد به پیگیری تدابیر دیپلماتیک برای “بازیابی نظم قانون اساسی” در کشور نیجر است اما در عین حال استفاده از زور را برای این منظور رد نمی‌کند.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ «عمر آلیو تورای» رئیس کمیسیون اکوواس در این بیانیه مدعی شد، وقوع کودتاها در منطقه از جمله در کشورهای مالی، گینه و بورکینافاسو “موضع دشوار اما مشروع” ما را توضیح می‌دهند.


تورای اظهار کرد، اکوواس هنوز جنگی را علیه نیجر اعلام نکرده و تصمیمش برای تشکیل یک نیروهای منطقه ای مخصوص حمله به نیجر در راستای روح وظایف اکوواس اتخاذ شد.


او مدعی شد: “تصمیم سران کشورها و دولتها (در اکوواس) برای فعال کردن بند به کار گیری نیروی مشروع قهرآمیز در نیجر تنها بعد از ملاحظه مناسب این امر که چطور گفت‌وگوی سیاسی متاسفانه در بازدارنگی در قبال طراحان کودتا در منطقه شکست خورده، اتخاذ شد.


این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها «موسا سالائو بارمو» رئیس ستاد کل ارتش نیجر که اخیرا توسط شورای نظامی حاکم منصوب شد، نیروهای مسلح نیجر را در حالت آماده باش حداکثری برای مواجهه با تهدید تجاوز به این کشور قرار داده است.


نیجر در تاریخ ۲۶ ژوئیه شاهد کودتایی بود که در نتیجه آن محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور از قدرت خلع و توسط گارد ریاست جمهوری خود بازداشت شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *