ایسنا/همدان یک کارشناس مذهبی در ملایر از انسجام ملی به عنوان یکی از بارزترین کارکردهای عاشورا به اذعان دوست و دشمن یاد کرد و گفت: عاشورا در تمام عصرها و نسل‌های شیعه و سنی و همه آحاد و طیف‌های مختلف فکری را کنار هم جمع و متحد کرده است.


به گزارش ایسنا، امروز -یکشنبه ۲۲ مرداد- چهارمین دفتر حسینیه اندیشه در ملایر ورق خورد و این برنامه با همکاری کانون خدمت رضوی، ادارات آموزش و پرورش ملایر و جوکار، انجمن سینمای جوان و ستاد برگزاری یادواره ۸۰۰۰ شهید سرافراز استان همدان و مؤسسه کلامی احیا در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.


حجت‌الاسلام علی رسولی، یک کارشناس مذهبی در ملایر در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دلایل ترس بیگانگان و دشمنان اسلام از تفکر حسینی این کارکرد اثبات شده است، به مرور کارکردهای عاشورا برای جوانان در عصر و نسل امروز پرداخت.


وی نوجوان و جوان را دارای خصوصیات فکری، ذهنی و جسمی متفاوتی معرفی و از هویت، استقلال و عزت به عنوان سه عنصر در ساختار فکری و اندیشه ای جوان و نوجوان یاد کرد که ذاتا به دنبال کسب این سه عنصر هستند.
رسولی تصریح کرد: در کربلا جوانان حاضر همگی با هویتی روشن و بسیار عزتمند و مستقل ظاهر شدند و مصداق بارز آتش به اختیار بودند که به چنان درجه ای از شکوفایی، بلوغ فکری و اجتماعی رسیده بودند که امام حسین(ع) با همراهی ایشان نیازی به طی سلسله مراتب احساس نمی کردند و هر جوان در لحظه قوی‌ترین و منسجم ترین تصمیمات را اتخاذ کرد.


این کارشناس مذهبی جوان و نوجوان را ذاتا و فطرتا اخلاق گرا و دین مدار خواند و افزود: همه جوان‌ها و نوجوان‌ها گرایش ذاتی و فطری به دین و اخلاق داشته و بسیار  متمایل به کسب خصوصیات بارز انسانی هستند.


 رسولی اظهارامیدواری کرد: نوجوانان و جوانان ایران زمین، با قرار گرفتن در بستر دین و تعالیم آسمانی و درخشان آن به بروز و ظهور این ریشه ها و استعدادهای بالقوه دست یابند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *