تهران – ایرنا – نماینده پارلمان ایرلند از برخورد دوگانه غرب در قبال جنایات رژیم اسرائیل که ۷۰ سال است در سرزمین های اشغالی ادامه دارد با « پوتین » رئیس جمهوری روسیه پس از پنج روز حمله به اوکراین، انتقاد کرد.


به گزارش ایرنا، رسانه‌های فلسطین امروز (شنبه) با پخش تصاویری از سخنرانی «ریچارد بوید» نماینده مردم ایرلند از حزب «People before profit» در پارلمان این کشور به نقل از وی نوشتند:  جامعه بین‌المللی ظرف پنج روز تحریم‌هایی را علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعمال کرد در حالیکه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل که دهه‌ها است فلسطین را اشغال کرده و به مردم این کشور حمله می‌کند، تحریمی را اعمال نکرده است. 


نماینده پارلمان ایرلند در سخنرانی خود در پارلمان این کشور که برای بحث درباره بحران اوکراین انجام شد، گفت: با مردم عرب و مردم فلسطین بطور کلی نژاد پرستانه برخورد می‌شود. 


وی با بیان اینکه از همه می‌خواهم در واژه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهند، دقت کنند، خطاب به نمایندگان پارلمان ایرلند افزود: شما خوشحال هستید و می‌خواهید با زبانی قوی‌تر جنایات «ولادیمیر پوتین» را جنایت علیه بشریت توصیف کنید اما شما از همان زبان قاطع برای توصیف رفتار [ رژیم ] اسرائیل با فلسطینی‌ها که توسط دو نهاد مهم حقوق بشر در جهان مستند شده است، استفاده نمی‌کنید. 


«ریچارد بوید» ادامه داد: صادقانه بگویم، هر شخصی به ده ها سال آزار و اذیت وحشیانه و غیرانسانی علیه فلسطینیان مانند حمله به غزه، الحاق اراضی و اعمال قوانین آپارتاید، منصفانه نگاه می‌کند اما شما نمی‌خواهید از کلمه آپارتاید استفاده کنید. 


وی با عصبانیت گفت: طی پنج روز علیه پوتین و اراذل او از تحریم استفاده کردید اما طی ۷۰ سال ظلم علیه فلسطینی‌ها چه کلمه‌ای استفاده کردید؟


نماینده مردم ایرلند از حزب «People before profit» در پارلمان این کشور با بیان اینکه «عفو بین‌الملل خواستار ارجاع [ رژیم ] اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی برای جنایت علیه بشریت است» خطاب به سایر نمایندگان ایرلندی افزود:  آیا از آن حمایت خواهید کرد؟ 


وی افزود: این سازمان‌ها خواستار پیگرد قانونی مقامات اسرائیلی به دلیل اعمال نظام «آپارتاید» هستند و آن‌ها دقیقاً همان نوع تحریم‌هایی هستند که شما به تازگی علیه «ولادیمیر پوتین» آغاز کرده اید. 


«بوید» دوباره از نمایندگان مجلس ایرلند پرسید که آیا شما از آن حمایت خواهید کرد؟ 


وی اظهار داشت: من فکر می‌کنم پاسخ واضح است که شما این کار را نمی‌کنید. 


این نماینده پارلمان ایرلند با اشاره به اینکه نمایندگان احزاب «فینا فِیل»، «فینا گِیل» و «سبزها» با احساسات قوی ایستاده‌اند تا جنگ افروزی و وحشیگری پوتین را به شدیدترین وجه محکوم کنند، اضافه کرد: ما برای اقدام فوری دستمان بسته است اما بیکار نخواهیم نشست و باید مراقب فلسطینی‌ها باشیم.




You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *