چگونه زیستن در حوزه زندگی فردی و دستیابی به طریق سعادت و نیز چگونگی تنظیم مناسبات اجتماعی و حکمرانی دو مساله اساسی همه انسان‌ها و تمامی ملت‌ها است، از این رو شعار دهه امامت و ولایت سال۱۴۰۲ برگرفته از امام علی(ع) با عنوان «امیرالمومنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» انتخاب شد.


به گزارش ایسنا، دین مبین اسلام برای مساله نخست رسول الله اعظم (ص) و امیرالمومنین(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و برای طرح کلی مدیریت بر جامعه اسلامی الگوی غدیری را معرفی کرده است.


دهه امامت و ولایت و روز عید سعید غدیر نه تنها زمان مناسبی برای گرامیداشت این ایام الله می‌باشد، بلکه فرصتی ارزشمند برای ارتقا معرفت جامعه نسبت به این دو امر سرنوشت‌ساز است.


امیرالمومنین(علیه السلام) الگویی الهی برای ایمان، عبادت، مردمداری، جهاد و سبک زندگی متعال است که باید با افزایش سطح معرفت جامعه نسبت به سیره و تعالیم آن حضرت، زمینه‌های رشد والایی را فراهم کنیم.


غدیر و دوران حکمرانی امیرالمومنین علیه اسلام ، الگویی برای تمام زمامداران و حکمرانان است که با پاسداشت ارزش‌ها، عدالت، تدبیر، ساده زیستی، مردمداری و ….. سعادت دنیا و آخرت، تعالی مردم، عمرانی بلاد و …. فراهم کنند.


با توجه به این موارد شعار دهه امامت و ولایت سال جاری به عنوان «امیرالمومنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی انتخاب شد.


–  این شعار متضمن نکات زیر است. 


۱ – به جای سبک‌های زندگی منحط و بدون پشتوانه موجود در جامعه جهانی، چگونه زندگی کردن را باید از امیرالمومنین(ع) آموخت، زندگی بر اساس آموزه‌های آن بزرگوار توام با سعادت است.   


۲ –  نظم حکمرانی علوی، ضامن سعادت جوامع و ملت‌هاست.


رابطه حکومت و مردم در این فلسفه سیاسی براساس دستور الهی که در روز غدیر در بیان مبارک رسول الله (ص) به جهانیان ابلاغ شد، امامت ولایت است که مصداق آن را در دوران درخشان حکومت قریب به 5 ساله امیرالمومنین (ع) مشاهده می‌کنیم.


سیره و آموزه‌های علوی در زمینه حکمرانی، از جمله نامه ۵۳ نهج البلاغه می‌تواند، سرمشق حکمرانان امروز و فردای همه جوامع باشد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرآموزش چاپ و بسته بندی توسط حامد ایرانپور

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *