ایسنا/کردستان استاندار کردستان، با بیان اینکه زائران اربعین حسینی می توانند از طریق مرز باشماق در شهر مریوان به عراق سفر کنند، گفت: هماهنگی و آمادگی خوبی برای عبور آسان و ایمن زائران از این مرز ایجاد شده است.


به گزارش ایسنا، اسماعیل زارعی کوشا، با بیان این که عبور زائران از مرز باشماق از روز گذشته آغاز شده و احتمال می‌دهیم که طی روزهای آینده این موضوع به اوج خود برسد، اظهار کرد: همه دستگاه ها در استان برای کمک به موکب های مردمی به پای کار آمده اند و اکنون موکب بزرگی در شهر سلیمانیه عراق به میزبانی تکیه حضرت رسول(ص) که از شهروندان اهل تسنن هستند ایجاد شده و قرار است که موکب دیگری نیز در شهر کرکوک ایجاد شود.


وی با بیان این که در پایانه مرزی استان کردستان، دو بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابه با تمام امکانات برای ارائه خدمات به زائران ایجاد شده است،تصریح کرد: در مورد پوشش کامل آنتن تلفن همراه و اینترنت در این مسیر نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.


استاندار کردستان با بیان این که ۱۲ هزار توقف گاه در شهر مریوان و مرز باشماق در نظر گرفته شده تا کسانی که با ماشین های شخصی خود به مرز مراجعه می کنند، بتوانند ماشین های خود را پارک کنند، گفت: در ارتباط با موضوع حمل و نقل زائران از مرز باشماق به عتبات عالیات تفاهم نیز تفاهم نامه ای را با اقلیم کردستان عراق به امضا رسانده ایم.


وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود در مورد امتیازات مرز باشماق نسبت به مرزهای دیگر برای عبور زائران اربعین حسینی بیان کرد: یکی از ویژگی های خاص مرز باشماق، آب و هوای مطبوع و خنک آن در این مقطع زمانی نسبت به دیگر نواحی مرزی کشور است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *