نشست کمیسیون طرح شمیم خدمت و قرار دوازدهم امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران کل این معاونت و جمعی از نمایندگان بخش‌های مختلف این سازمان برگزار شد.


به گزارش ایسنا، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح شمیم خدمت گفت: این طرح به‌منظور توانمندسازی، رشد تولید و ایجاد اشتغال با محوریت بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر این‌که مردم باید در بقاع متبرکه به آرامش برسند، یادآور شد: تأمین نیازهای اقتصادی و ایجاد اشتغال نیز در راستای ایجاد همین آرامش است. طرح شمیم خدمت می‌تواند برای کارآفرینی مجاوران بقاع متبرکه کارآمد باشد.

معممی مقدم در ادامه به سه گام مهم طرح شمیم خدمت اشاره کرد و گفت: گام اول آموزش و مهارت‌آموزی است. گام دوم ایجاد زمینه اشتغال و گام سوم عرضه و فروش محصولات تولیدی است. 


وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و جهاد دانشگاهی سازمان اوقاف و امور خیریه را در اجرای این طرح یاری می‌رسانند.

معممی مقدم تأکید کرد: افزایش پوشش جغرافیایی اشتغال با محوریت بقاع متبرکه یکی از اهداف مهم ماست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی نیز در ادامه این نشست در سخنانی بابیان اینکه در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف انجام  فعالیت‌های اجتماعی در بقاع متبرکه موردتوجه قرار گرفته است، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد و طلاق ریشه در بیکاری و ناتوانی اقتصادی خانواده‌ها دارد. با اجرای طرح شمیم خدمت و حمایت از اقشار ضعیف می‌شود آن‌ها را ازلحاظ اقتصادی توانمند و به اشتغالات کوچک آن‌ها کمک کرد.

وی ادامه داد: طرح شمیم خدمت بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری برای ایجاد اشتغال اجرایی شده است که در قالب آن بیش از ۵۴۰ بقعه درزمینهٔ اشتغال‌زایی فعال شده‌اند. مشاغل کوچک می‌تواند گره‌های بزرگ خانواده‌های نیازمند را رفع کند. 

عادل تصریح کرد: امسال دربسته‌هایی که در طرح مهر تحصیلی توزیع می‌شود از کیف‌هایی استفاده خواهیم کرد که تولید کارگاه‌های مستقر در امامزادگان شهر قم است که کیفیت و قیمت مناسبت‌تری دارد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگرحواله ارزی به خارج از ایران

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *