ایسنا/گلستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از بهسازی و اصلاح جاده اینچه‌برون در استان گلستان به بالکان ترکمنستان خبر داد و گفت: اصلاح جاده قدیمی علاوه بر کاهش فاصله، حمل و نقل بین کشورمان با کشورهای آسیای میانه را افزایش می‌دهد.


امیر یوسفی ظهر امروز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به برخی دستاوردهای هیات دیپلماتیک استان گلستان در سفر به کشور ترکمنستان اشاره و اظهار کرد: در این سفر استاندار گلستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علمای اهل سنت و تعدادی از مدیران کل گلستان حضور داشتند که علاوه بر شرکت در سی و دومین سالگرد استقلال کشور ترکمنستان، در جلساتی با حضور برخی مقامات و وزرای این کشور جهت تسهیل در مناسبات شرکت کردند.


وی با بیان اینکه هیئت ایرانی چون با ترکیبی کامل در این آیین شرکت کرده بود، مورد توجه مقامات ترکمنستان قرار گرفت، ادامه داد: همین مسأله سبب شد تا در روز برگزاری آیین سالگرد استقلال، هیات ایرانی در صف نخست قرار بگیرند و دیگر کشورها در رده‌های بعدی باشند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان رایزنی برای تسهیل در صدور روادید تجار و بازرگانان ایرانی توسط کشور ترکمنستان را یکی از موارد مطرح شده با مسئولان این کشور در این سفر عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، در خصوص افزایش رفت و آمد هئیت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی مشترک، ایجاد بازارچه مرزی، افزایش مراودات تجاری تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار، افزایش تعداد پرواز هواپیما، مدیریت ریزگردها و چندین مورد دیگر در حوزه‌های کشاورزی و راهسازی بحث و تبادل نظر شد.


وی از نگاه مثبت دو کشور در راستای افزایش مراودات تجاری دو کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از موارد مطرح شده، ایجاد کنسول‌گری ترکمنستان در گلستان با توجه به حضور بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر ترکمن در این استان بود که پس از تبادل نظر، جهت بررسی به مقامات بالاتر کشور ترکمنستان ارجاع داده شد.


یوسفی با تأکید بر اینکه در این سفر از تجار و بازرگانان ترکمنستان جهت حضور و بازدید از زیرساخت‌های استان گلستان دعوت به عمل آمد، اضافه کرد: در سفر مذکور با وزارت امور خارجه ترکمنستان جلسه‌ای برگزار و پیرامون مسائل مختلف نیز رایزنی شد.


وی بهسازی جاده ۶۰۰ کیلومتری اینچه‌برون به بالکان آباد را یکی از مطالبات فعالان حوزه حمل و نقل کشور دانست که در این سفر با مسئولان مربوطه مطرح گردید و افزود: آنچه که توسط مدیران کشور همسایه بر آن اشاره شد، بهسازی این جاده در آینده‌ای نزدیک است که مقدمات آن انجام شده و دولت ترکمنستان در برنامه‌های خود گنجانده است.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه این جاده برای استان گلستان در امر صادرات و ترانزیت کالا به کشور قزاقستان و دیگر کشورهای آسیای میانه، یکی از مهمترین مسیرهای تردد است، توضیح داد: با توجه به اقدامات کشور همسایه، اگر بخواهیم به بازارهای منطقه و جهانی ورود کنیم باید زیرساخت‌های جدید در استان ایجاد و امکانات گذشته بهسازی شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *