ایسنا/خوزستان وزیر راه و شهرسازی گفت: برای موج بازگشت زائران تدارکات کافی در حوزه حمل و نقل دیده شده است تا بتوانیم بازگشت زائران را مدیریت کنیم و آمادگی کافی در این زمینه وجود دارد.


مهرداد بذرپاش، امروز ۷ شهریورماه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از استانداران استان‌های مرزی کشور و همچنین سازمان راهداری برای ارائه خدمات مطلوب در پایانه‌های مرزی تشکر می‌کنم.


به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیرهای اصلی منتهی به مرزها و پایانه‌های مرزی در مقایسه با سال گذشته و سال‌های پیش از آن تغییرات بسیار محسوسی داشته‌اند.


وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسیرهای اصلی منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان مجموعا ۲۳۰ کیلومتر روکش و بهسازی آسفالت داشته‌ایم. همچنین با توجه به شرایط دمایی و گرمای هوا در پایانه‌های مرزی امسال ۱۱ هزار متر مربع سایبان احداث شد که با احتساب سال‌های قبل مساحت این سایبان‌ها به بیش از ۲۰ هزار متر مربع رسید.


بذرپاش عنوان کرد: امسال حدود ۱۸۸ کیلومتر نصب تابلو و علائم راهنمایی در محورهای منتهی به مرزها برای افزایش ایمنی راه‌ها نصب شده است. همچنین حدود ۳۴ کیلومتر روشنایی نصب شده است. نصب علائم و روشنایی باعث کاهش نقاط حادثه‌خیز در محورهای منتهی به مرزها شده است.


وی ادامه داد: در حوزه ناوگان نیز تدارکات کافی دیده شده است. استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی با تمرکز بر روی پایانه‌های مرزی پنجگانه به مقصد کربلا از جمله این تدارکات است. تاکنون مشکل خاصی نبوده است و البته قطعا مشکلات جزیی وجود دارد.


بذرپاش با بیان اینکه هنوز موج رفتن زائران نسبت به بازگشت آن‌ها غلبه دارد، گفت: با توجه به اینکه امسال سفر زائران زودتر آغاز و در بازه‌های زمانی مختلف توزیع شد قطعا به حوزه حمل و نقل کمک بسیار خوبی می‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *