ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از آمادگی این سازمان برای کمک به توسعه همه جانبه استان خبرداد و گفت: با حمایت‌های مسئولین استانی می‌توانیم کارهای بزرگی را برای استان رقم بزنیم.


دکتر مسلم حدیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای بین جهاددانشگاهی و استانداری کرمانشاه، اظهارکرد: این تفاهم نامه موضوعاتی را در حوزه‌های مختلف استان در بر می‌گیرد.


وی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در این تفاهم نامه آمده، تکمیل و توسعه مجتمع فرآوری قیرطبیعی، توسعه مرکز درمان ناباروری، ارتقاء اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان، تدوین برنامه جامع گردشگری، احیاء نقش کارکردی مساجد و… است.


وی با تاکید براینکه این سازمان برای هرکدام از مفاد این تفاهم نامه یک برنامه دقیق و جامع تدوین کرده، گفت: جهاد دانشگاهی یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه به صورت فرابخشی عمل می کند و بر این اساس ما به مسائل و مشکلات استان ورود می‌کنیم تا بتوانیم نقش خود را در توسعه استان ایفا کنیم.


حدیدی تاکید کرد: در این سازمان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان را شناسایی کرده و طبق نیازسنجی‌های انجام شده، برای هرکدام از نیازهای استان با استفاده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برنامه ریزی انجام می‌دهیم.


وی اضافه کرد: برای نمونه کرمانشاه استانی سرشار از معادن با ارزش است، اما تاکنون به درستی از آنها استفاده نکرده‌ایم و بخش زیادی از مواد معدنی بویژه قیرطبیعی به صورت خام از استان خارج شده و سودی عاید استان نمی‌شود، لذا تصمیم گرفتیم تا بتوانیم نقش خود را در حل این مشکل ایفا کرده و برای همین در این حوزه ورود کرده و اولین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور را در کرمانشاه راه اندازی کردیم.


رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: حوزه گردشگری هم یکی دیگر از ظرفیت های بسیار خوب در استان است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده، باتوجه به  ظرفیت های موجود در جهاد دانشگاهی شامل گروه های پژوهشی، آموزشی و واحدهای فناور مرتبط با این حوزه، می‌توانیم با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط سند توسعه گردشگری استان را تدوین کنیم.


وی در ادامه به ظرفیت های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان راه اندازی مرکز درمان ناباوری سازمان جهاددانشگاهی بود که درحال حاضر خدمات تخصصی مناسب و با کیفیتی در این مرکز به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود.


حدیدی تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت های این مرکز و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بنا داریم در بحث توسعه این مرکز “مرکز جامع سلامت بانوان غرب کشور ” را راه‌اندازی کنیم که مراقبت های قبل از بارداری، حین بارداری و بعد از بارداری را شامل می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق، در نظر داریم تا بخش بین‌الملل مرکز درمان ناباروری را هم راه‌اندازی کنیم و در حوزه  توریسم درمانی در استان نقش ایفا کنیم.


رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به برنامه‌های این سازمان برای کمک به ارتقاء اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال‌ها پیش رویکرد توجه به کارآفرینی دانشجویان را در دستور کار قرار داده و در این راستا برنامه جامعی را برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان تدوین نموده که در قالب این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این تفاهم نامه موضوعات مختلف دیگری که جزو پتانسیل های استان هستند هم گنجانده شده، اظهار کرد: در آینده نزدیک نشست‌هایی با هدف تحقق اهداف بندهای تفاهم نامه با استاندار و مسئولین مربوطه در استان برگزار خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *