ایسنا/کرمانشاه بخش پژوهشی مسابقات کشوری دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز از امروز (۲۸ مرداد)  به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.


به گزارش ایسنا، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه برگزاری این مسابقات، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش پژوهشی چهل‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از امروز (۲۸مرداد) به میزبانی کرمانشاه آغاز شده، گفت: این مسابقات تا ۳۱ مرداد با حضور دانش‌آموزان پسر منتخب تمامی استان‌ها در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
 
باقری افزود: در روزهای یکم تا سوم شهریور ماه هم دانش‌آموزان دختر منتخب مرحله مقدماتی بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در کرمانشاه با هم به رقابت خواهند پرداخت.


این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در بخش پژوهشی با حضور ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده مرحله مقدماتی سراسر کشور، گفت: این دوره از مسابقات با حضور ۳۶ داور بین‌المللی و ملی در کرمانشاه برگزار خواهد شد. 


وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی، ادامه داد: مرحله نهایی بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز شامل رشته‌های انشای نماز، صحیفه سجادیه، احکام، تفسیر، گفتمان مهدوی و نهج‌البلاغه است.


باقری یادآور شد: بخش آوایی این مسابقات هم شامل رشته‌های اذان، قرائت، حفظ، مداحی و دعاخوانی، هفته گذشته به میزبانی مشهد برگزار  شد.


به گفته باقری حدود ۵.۵ میلیون دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور ثبت‌نام کرده‌ بودند.


وی در ادامه با بیان اینکه در کشور کمتر از ۵۰ هزار مربی پرورشی داریم، گفت: حدود ۶۰ هزار مربی پرورشی کم داریم.


 وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب یازده هزار مربی پرورشی در کشور در سال جاری با همکاری سازمان استخدامی، گفت: با توجه به اینکه امسال تعداد زیادی مربی پرورشی در کشور بازنشسته می شوند، استخدام این حجم مربی پرورشی هم نمی‌تواند کمبودهای موجود را جبران کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *