تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن درباره برقراری آتش‌بس در این کشور گفت وگو کردند.


به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد عبدالسلام» و «هانس گروندبرگ» درباره موضوع پیشنهاد آتش بس انسانی و نظامی تحت نظارت سازمان ملل متحد بحث و گفت وگو کردند.


جزئیات بیشتری درخصوص این گفت وگو گزارش نشده است.


رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیش تر تاکید کرده بود که تعامل مثبت با ابتکار عمل جدید مطرح شده از جانب رئیس شورای عالی سیاسی یمن دریچه ورود به صلح است.


مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شنبه هفته جاری با ارائه یک ابتکار عمل جدید برای توقف تشدید تنش نظامی، از تعلیق یکجانبه حملات موشکی و پهپادی و تمامی اقدامات نظامی زمینی، دریایی و هوایی به خاک عربستان سعودی به مدت سه روز خبر داد و آمادگی جنبش انصارالله برای تبدیل این ابتکار عمل – که شامل جبهه مارب نیز می‌شود – را به یک «تعهد نهایی، ثابت و دائمی در صورت متعهد شدن عربستان به پایان محاصره یمن و توقف نهایی، ثابت و دائمی حملات هوایی به این کشور» ابراز داشت.


همچنین ائتلاف سعودی بامداد چهارشنبه مدعی شد که عملیات نظامی خود در یمن را متوقف می‌کند. این در حالی است که از زمان اعلام آن از سوی ائتلاف سعودی این آتش بس بارها نقض شده است.


عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *