تهران – ایرنا – دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از تمدید پروانه فعالیت ۵ تشکل اقلیت‌ دینی زرتشتی خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «عبدالله مرادی» روز دوشنبه در حاشیه هشتمین نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، درباره مصوبات امروز به خبرنگاران گفت: مجمع عمومی امروز با تمدید پروانه فعالیت انجمن زرتشتیان تهران، انجمن زرتشتیان الله‌آباد زارچ، انجمن زرتشتیان نرسی آباد یزد و انجمن زرتشتیان اصفهان موافقت کرد.


دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: تقاضای تأسیس «حزب گفتمان ملی استان قم»، «مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی قم» نیز بررسی و با انجام اصلاحاتی اساسنامه آنها تأیید شد.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: در نشست امروز درباره پیشنهاد پرداخت یارانه امسال احزاب سیاسی و بررسی درخواست هیأت موسس «جمعیت فرزندان انقلاب اسلامی» مبنی بر افزایش گستره فعالیت حزب از استانی به ملی بحث و گفت‌وگو شد.


۲۰ درصد کل یارانه احزاب به خانه احزاب تعلق گرفت


مرادی درباره تعلق یارانه احزاب گفت: اعضای این کمیسیون با اختصاص یارانه به احزاب ملی واستانی و خانه احزاب موافقت کردند و البته این یارانه به احزابی تعلق می گیرد که در موعد قانونی ‌با رعایت قانونی نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی خود در موعد مقرر اقدام کنند.


وی افزود: ۲۰ درصد از کل یارانه احزاب برای خانه احزاب در نظر گرفته شده زیرا این خانه نهادی است که مسئولیت هماهنگی ‌و نمایندگی احزاب سراسر کشور را دارد و باید تقویت شود.


دبیر ماده ۱۰ کمیسیون احزاب درباره درخواست فعالیت چهار حزب ملی نظیر مجمع نیروهای خط امام در آذربایجان شرقی، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در کردستان و حزب همدلی مردم تحول خواه در لرستان و گیلان گفت که اعضا با تاسیس دفتر در استان های مختلف موافقت کردند.


وی اظهار داشت: در سالیان مختلف یارانه احزاب نامنظم پرداخت می شد که وزارت کشور تصمیم به ساماندهی در این زمینه گرفت تا یارانه ها به احزاب منظم پرداخت شود.


مرادی به وجود برخی مشکلات که احزاب در برگزاری مجامع عمومی و کنگره های سراسری دارند، اشاره کرد و گفت: بر اساس اساسنامه، احزاب باید در موعد مقرر مجامع را برگزار کنند که تذکر دادیم البته برخی احزاب در برگزاری مجامع با دشواری هایی روبرو هستند که وزارت کشور برای تسهیل برگزاری کنگره های اعضا و تسریع در اقداماتی را انجام می دهد.




You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *