تهران-ایرنا- وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: پدافند هوایی اوکراین مانع کنترل آسمان این کشور توسط روسیه شده است.


به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: پدافند هوایی اوکراین موفقیت چشمگیری در مقابل هواپیماهای جنگی مدرن روسیه داشته و مانع تسلط مسکو بر آسمان این کشور شده است.


بیانیه وزارت دفاع انگلیس، مقاومت نیروهای اوکراینی در نبرد زمینی را نیز ستود و تاکید کرد: نیروهای اوکراینی مانع نفوذ نیروهای روس از شمال و غرب کی یف به این منطقه شده اند.


روسیه قبلا از کنترل کامل آسمان اوکراین خبر داده بود. رئیس جمهوری اوکراین بارها از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر کشورها درخواست اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و ارسال هواپیماهای جنگنده‌ برای مقابله با حملات هوایی روسیه را کرده بود.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *