تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور گفت: فساد گریزی، فساد ستیزی، روحیه جهادی و تحول آفرینی از معیارهای مدیریتی دولت سیزدهم است.


محسن کوشش تبار روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی به غیرت مشهور است و همواره موجب سربلندی و سرافرازی ایران در مقاطع مختلف شده است در خصوص ایجاد اشتغال نیز این استان جزو چهار استان برتر و پیشران است.


وی افزود: ستاد تسهیل به مثابه ابزاری برای مواجهه با تهاجم اقتصادی دشمنان است و همانند مدافعان حرم که از حریم شیعه و ایرانی دفاع می کنند از اقتصاد کشور محافظت می کند.


کوشش تبار همچنین خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تمام تلاشش را می‌کند که به کمک متولیان، حوزه اقتصادی را از زمین بلند کند و موجب توسعه و بالندگی این حوزه شود.


وی همچنین در خصوص مطالبات استانی بخش صنعت، یادآور شد: به دنبال تحقق افزایش اختیارات استانداران هستیم اما خبرگان اقتصادی استان ها نیز می توانند موجب حرکت مجموعه شده و با مبنای مسئله محوری همزمان به ارائه راهکار برای رفع مشکلات اقدام کنند بر این اساس خود مدیران جهادی نیز باید پیش از همه به دنبال رفع موانع باشند.


کوشش تبار با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۵۳ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی راکد هستند، گفت: یک هزار و ۸۶ واحد در استان قابل احیا است که با رفع مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امکان اشتغال به بیش از هفت هزار نفر در استان ایجاد می شود.


وی همچنین با اشاره به نمونه ای از فعال سازی واحد راکد در آذربایجان شرقی با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان، گفت: زمینه اشتغال ۲۷۱ نفر با این اقدام فراهم می‌ شود که با رفع مشکل مالی این واحد صنعتی از طریق یکی از بانک های عامل به زودی فعالیت آن از سر گرفته می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور خاطرنشان کرد: با روحیه جهادی و به کمک سرمایه بخش خصوصی طرح هایی از این دست باید در کانون توجه کارگروه رفع موانع تولید استان ها قرار گیرد.


معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کارگروه با تاکید بر تاثیر بازدیدهای میدانی و بررسی مشکلات به صورت عینی از بازدیدهای وزیر کشور و معاون اقتصادی وزارت کشور از واحدهای صنعتی استان تقدیر کرد.


محمدکلامی اظهار کرد: با مشاهدات عینی مشکلات ملموس تر می شود و امکان رفع آن نیز بیش از پیش فراهم می شود البته حرکت و روحیه جهادی حوزه اقتصادی را به سمت بهترین حالت توسعه هدایت می کند. 


به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات واحدهای راکد، طرح های توسعه ای استان، مشکلات ماشین سازی تبریز، ریختگری ماشین سازی تبریز، شرکت پالایش پخش نفت تبریز، مسایل زیست محیطی و موانع تسهیلات بانکی تولیدکنندگان فرش بررسی و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *